• Mosippan

Vitvaror på ikea?

Är det någon här som köpt och isådant fall vilka? Är det något att ha? Vi har tittat på de billigare alternativen men har på känn att det inte är så mycket att ha...

Har för mig att jag läst i någon annan tråd för längesedan att ikea har egna mått så att andra vitvaror inte passar in? Stämmer det?

ALla tips mottages tacksamt!!

• Svar på tråden Vitvaror på ikea?
  • Dundermamman

Jag är Cylinda-freak, så det var mitt självklara val till mitt Ikea-kök! Alltså passar andra vitvaror än Ikea´s Whirlpool-saker
    Jag har Cylinda´s inbyggnadsugn och inbyggnadmicro i Ikea´s skåp, det enda man fick göra var att ta bort en bit på passbiten över ugnarna! Tror att det kanske syns på bilderna i mitt galleri!
    Jag har även Cylinda´s helintegrerade diskmaskin med en Ikea-lucka för! Passar utmärkt!

Ang. Whirlpool så ska det inte vara toppkvalité enligt min bror som är vitvaruchef i en El-Kedjanbutik. Deras kylar och frysar ska visst leda reparationstoppen Hemlis, däremot ska microugnar från Whirlpool vara bra!

Jag skulle nog satsa på något bättre, se inte minst över garanatier och försäkringar som kan ingå!
    Vi fick 40 månaders gratis försäkring på alla våra vitvaror!

• Tildamamman

Vi köpte frihängande fläkt, inbyggd micro, inbyggd ugn, spishäll och inbyggd diskmaskin på IKEA för 1½ år sedan och är kanonnöjda!!

Absolut inget att klaga på! 5 års garanti på grejerna. Om du vill se bilder finns det på vår hemsida: www.nejbo.com/bebban&vovvs

• Fonzan

Vi har kyl och frys från ikea..funkar alldeles utmärkt...har de inbyggda så man ser inte fronten på de...tycker det är lite tråkigt att det står ikea på dem...annars är de helt ok!

Svar på tråden Vitvaror på ikea?