• lillzandra

    Hydrothorax

    Hej alla..
    Är gravid i v.21+4
    Vi fick reda på för ganska precis en månad sen på rutin-UL att bebben i min mage har vätska i lungsäcken (runt lungorna)..
    Dom har gjort typ 10 UL å opererat in dräneringsrör på båda sidorna som för tillfället verkar funka ganska bra så nu kan vi bara hoppas att dom fortsätter funka å att han vill stanna där inne så länge som möjligt..
    Det här är ganskaovanligt och händer typ 1-2 ggr/år, ofta så är det förenligt med kromosomavvikelser men så är d inte i vårt fall..
    Vi har gjort fostervattensprov och virusprover och alla va negativa så nu är dom nästan säkra på att det är lymfan som läcker.. (vet inte 100 exakt vad det är)

    Finns det någon som vart med om samma sak som kan berätta hur det gått för er??

  • Svar på tråden Hydrothorax
  • Trissvinnaren

    Jag lägger den här tråden i mina favoriter så jag kan följa hur det går för dig vännen och er lilla bäbis...

    jag vet att jag fick ett gb-inlägg efter att Gustav dött från en mamma som varit med om något liknande, de hade fått åka till danmark och dränera och barnet, en flicka, var helt frisk och 1 år när hon skrev, för ca ett år sedan tror jag. Jag kollade på hennes bilder och det var en jättesöt liten tjej. Jag hoppas av hela mitt hjärta att det blir så för er med! kram!

  • Ellar5

    Hej!
    Är i v 19+1 och man upptäckte häromdagen på RUL hydrothorax vänster sida. Allt annat har sett bra ut. Men väntar på att få genomgå fostervattensprov + ytterligare ultraljud av hjärtat. Sen då ev operation med shunt på Karolinska.

    Hur gick det för trådstartaren? Någon annan med erfarenheter kring detta?

    Pendlar mellan hopp och förtvivlan.

Svar på tråden Hydrothorax