Hur lång tid mellan varje kattungar?
Fick igår 8.30 och 9.50 2 st kattungar, idag ca 12.30 kom det helt plötsligt en 3 e kattunge.
Är det normalt?
Varför blir det så?
Någon som varit med om samma sak?
Fick igår 8.30 och 9.50 2 st kattungar, idag ca 12.30 kom det helt plötsligt en 3 e kattunge.
Är det normalt?
Varför blir det så?
Någon som varit med om samma sak?
Japp så kan det vara.
Katter kan lyckas bli dräktiga med två olika hanar så det kan dröja mellan dom.
Grattis
wow stackars hona. man vet ju hur det är. Vår hona tog det en timme så var alla ute
En katts livmoder är formad som ett U och det kan ta lite tid ibland från de tömt ena "hornet" tills ungen eller ungarna som legat på den andra sidan kommer ut.
Visst kan en katt bli dräktig med flera hanar. Alla kattungar i en kull kan ha varsin pappa om honan har fått springa fritt ute.
Ok, kan vi vänta oss fler kattungar?
Om det vore 2 pappor så känns det lite klent med bara 1, men det kanske är så?
hon hade inga värkar vad vi märkte från den sista igår tills den sista kom idag, utan det var bara precis innan den sista kom så hon har inte haft värkar under ett helt dygn.
Min katt fick 2 st kattungar klockan 5 på eftermiddagen,sen dagen efter klockan 21 på kvällen så fick hon en till
Hmmm. ok då är det kanske inte så konstigt då;)
Hade bara inte hört talas om det innan.
Det står bara att det ska ta 2 timmar mellan kattungarna och inget mer..
Men de kan ta upp till ett dygn innnan nästa katt kommer. Vet flera som har fått så.
Så hon kan få igen om 1 dygn?
Nej det tror jag inte. Hon fick ju första kattungen igår morse,så nu har hon nog fått ut alla.
Ok,
Tack så mycket för hjälpen
Varsågod Har 3 kattungar som är 7 veckor. Såå underbara!
Ja dom är underbart söta.
Kanske du vet något annat som jag också undrar.
den ena kattungen har som lite simhud på vänster framben från bröstkorgen till knävecket och har även bara 3 tår på den foten, tror du att en veterinär kan göra något?
Hmm vet faktiskt inte. Men ring och rådfråga,det kostar inget.
Kikar in och ser att det är kattprat här.
Min skogis är inne på dag 63 i sin dräktighet.
Hon går omkring och kurrar,lägger sig ner med en duns
och vispar runt med svansen, kliver upp kurrar ,äter tvättar sig,
lägger sig ner och ser irriterad ut samtidigt som svansen rör sig..Är det på gång här tror ni.Hon ska ha kattungar för första
gången....
Vi har fått en kattunge men det kom inga fler sen utan det kom bara än. Kam det vara för att mamman är väldigt ung som våran var (2 år) eller kan det bara bli så endå? Någon som vet eller har varit med om samma sak?