• beEMbe

Hur länge kan jag vara fet efter en graviditet!?*sur*

Ja nu är det snart 1 år sedan jag kläckte ur mig tösabiten och jag har verkligen gjort allt man ska! Ätit efter tabeller rört på mig ja you name it!

men jag har fan bara lyckats gå ner 3,5 sketna kg!! Jag är så arg!! Och nu är det snart jul oxå. FAN!!

Vad e det för fel på min kropp som inte går ner till sin normala vikt igen??

• Svar på tråden Hur länge kan jag vara fet efter en graviditet!?*sur*
  • SIN74

Stirra dig inte blind på vikten utan kolla hur det är fördelat på kroppen.

• beEMbe

jag kommer förtvarande inte in i jeans som är i 30, jag hade 26 innan

• Oj hoppsan

Tja just det kan ju bero på att dina höfter är bredare, alltså själva bäckenet... Kan vara så att det är oåterkalleligt är jag rädd... (som har samma problem)

• Fru Bergman

Mig tog det nästan 2 år innnan jag blev av med nästan alla mina kilon. ( 24,5kg)

• beEMbe
    Fru Bergman skrev 2007-11-11 19:22:17 följande:
    Mig tog det nästan 2 år innnan jag blev av med nästan alla mina kilon. ( 24,5kg)
    hade du 24 kg kvar efter du fött ditt barn, tappade du inget?
  • Älskade vovvsing

hahahha, förlåt att jag skrattar men min pojke är 16 månader och jag har tom gått UPP fem kilo! Jag hade 8 kvar som minst men sen gick det åt pipsvängen med alltihop..

Fy fabian, eller hur!! Fundersam

Har nu GI-at bort 4,5 kilo, det går åt rätt håll! =)
  • Älskade vovvsing

ja, ok.. jag har inte ALLTID varit supernoga men en hel del iaf! Hua så svårt det var att bli av med då!

Har nu GI-at bort 4,5 kilo, det går åt rätt håll! =)
  • beEMbe
    Älskade vovvsing skrev 2007-11-11 19:32:18 följande:
    ja, ok.. jag har inte ALLTID varit supernoga men en hel del iaf! Hua så svårt det var att bli av med då!
    Ja det är jättesvårt och jag har faktiskt varit noga...
    Jag har läst att vissa kvinnor inte går ner i vikt förrän efter ca ett år, något hormonellt. Men jag vet inte.
  • Sandie86
    Jag har 25 kg övervikt och jag har ståt stilla sen efter förlossningen..
    Tappade 12 kr efter åt men sen har jag bara ståt ehlt stilla i vikten, de e skitjobigt...
    www.nogg.se/Mil0*¨~¨* 070508 ¨~¨*
  • Trakka

Nu ska jag skrämmas liteSkrattande Gick upp 40 kg när jag väntade min dotter som föddes i februari -96. Gick ner till 94 kg efter förlossningen (-9kg) I nio år tog mig inte under den vikten. Sen lyckades jag få ner till 78, vilket ändå var 15 kg mer än jag vägde innan jag fick henne.

Sen blev jag gravid igen och gick upp alla kilon och mer där till igen, men den här gången har jag i alla fall lyckats ta mig ner till 88 kg sen hon föddes för 13 månader sen.

Mamma till världens finaste flickor födda -96 och -06
  • MonicaH

Visst är det orättvisst. Vissa går ner allt direkt. Jag har mage efter grav

• SIN74

Mina kilon är borta. Väger mindre än vad jag vägde innan första graviditeten. Men magen den finns där. Ungefär som att vara i tredje/fjärde månaden. Den där rundningen får jag nog dras med. Det är det dock värt. Iallafall när man kollar på barnen.

• Fam Lycke Svedberg

Allså magen är jag stolt över, för det är ett bevis på mina fina flickor! Att jag fött världens bästa barn.. så det ska såklart synas..! MEN jag vill ju absolut gå ner så jag kan få på mej snygga kläder igen, ja vem vill inte det??? Jag e ju liksom bara 26 så det e ju klart... Så jag kämpar på i normaltakt och tar en dag i taget tills jag blir av med de där överblivna graviditets-kilona!
    Tänk på att det tog ju 9 mån å lägga på sig, så går ju inte på ett nafs..
    Men jag tänker nyttigt, rör mej i vardagen, lite extra och sådär.

*Mia-Maria -04 och Ella -07*
  • beEMbe
    Trakka oj vad jobbigt!! men vad säger bvc om det, är det hormonellt?
  • Trakka

Av BVC har jag aldrig fått några kommentarer. Andra som fött eller väntar barn kan dock chockas lite. Mest irriterande är folks (släktingars) kommentarer om att jag måste gå ner i vikt och tjat om att jag (enligt dem) äter en massa onyttig mat (vilket jag inte gör).

Alla har glömt hur pinnsmal jag var en gång i tiden och även att jag inte gick upp i vikt av att sitta och svulla i mig mat, utan av att vänta barn.

Stora dottern ammade jag bara i sex veckor så jag trodde länge att det var därför jag gick ner så lite efter att hon föddes. Därför hoppades jag på att gå ner mer den här gången, eftersom jag ammat dottern länge (ammar ännu), men det hände inget förrän för någon månad sen då kilona plötsligt började rasa bort. Har tappat 9 kilo sen dess.

Mamma till världens finaste flickor födda -96 och -06
Svar på tråden Hur länge kan jag vara fet efter en graviditet!?*sur*