• Silverkatten06

Hur hålla värmen i Kavat-kängor?

Köpte ett par Kavat-kängor till sonen, men är ruskigt besviken. Har hört så mycket bra om Kavat och trodde verkligen att jag köpte kvalitet, men han blir ju jättekall om fötterna och då är det ändå bara noll-gradigt nu. Han kommer ju att förfrysa om det blir några minus.

Är det just sonens kängor som är ett måndagsexemplar eller är Kavat kalla?

Vad har ni andra för strumpor i era Kavat-kängor? Har ni extra raggsockor på eller bara tunna bomulls- eller ylle-strumpor? Har ni extra, varma sulor i?

• Svar på tråden Hur hålla värmen i Kavat-kängor?
  • fruis

Vi låter barnen bara ha vanliga strumpor i sina Kavat och jag tycker inte att de blir kalla om fötterna. Det är klart, är man ute i fem timmar i minusgrader så kanske de blir det men det händer ju knappt.

• Trossens mamma

Hade sådana till min dotter som första vinterkänga och tckte som dig. Efter det har jag inte haft Kavatkängor

Mamma till Lova och Alvin
  • MomOfSweden

har haft kavat skor varje vinter & dom har varit perfekta & varma.

• Annamaja

har haft kavat skor och det är nog dom sämsta skorna jag haft till barnen. Barnen kan ju vara ute i många timmar och behöver bra skor.

• Starlight10

Köpte oxå Kavat till våran lilla tjej...håller med såååå varma e de inte men vattentäta o de e bra sen när snön kommer. Jag har fått ullstrumpor som jag tänkte hon skulle få ha då de e minus. Då borde de hålla fötterna varma.

• Edwin Henry

Prova med att bara ha yllestrumpor. Ingen bomull närmast kroppen, den blir fuktig och barnet blir kallt även om du satt varmt över.

• Ezzie

Jag älskar Kavat. Min dotter har sådana och hon är aldrig kall om fötterna.
    Jobbade på dagis förut då var dom heller aldrig kalla=)

men det är kanske olika från barn till barn hur pass varma dom är av sig själv om man säger

Ebba 060407 Bäbis i magen BF 23 Maj 2008
  • Mircala

Första dagis vintern hade jag oxå inhandlat ett par nya fina Kavatkängor till sonen, men personalen på dagis sa till att de var för kalla, fötterna var alldeles kalla när han kom in.

Ringde till KAVAT och klagade, fick ett par nya sulor till skorna via posten plus att jag köpte ullfrotte sockar, men han var fortfarande kall.

Köpte ett par KOUMA skor - och jag har aldrig behövt bekymra mig för kalla fötter efter det.

Men det är jätteviktigt att inte ha vanliga sockar i bomull, de blir blöta och kalla av svett och andas inte.

Investera i rejäla ullfrottesockar och ett par KOUMA kängor (väger lite, lätta att gå i, lätta att sätta på, men lite dyra ca 600kr)

• Flizan30

Har hört av svägersan att hennes dotter frös om fötterna av Kavat vinterkängor. Hon har inte använt kavat efetr det. S det ligge rnog ngot i det..Vi har haft Viking till våra barn. Har haft ullstrumpa i dem.

• Romii

jag köpt kavat till min pojke och han är jättevarm om fötterna.. när jag köpte dom så sa hon att kängorna just var för minus grader och för att hålla fötterna varma..

det fanns andra billigare och då sa hon att dom är vattentäta men inte så varma av sig.. att barnet behövde tjockare strumpor till... så jag köpte dom dyra...

vi bor i sverige.. det är kallt.. varför snåla? man kan sälja dom vidare sen...

min kompis köpte ecco till sin son och dom är super bra klarar av flera timmar i minus grader.. men domär dyra oxå..

Svar på tråden Hur hålla värmen i Kavat-kängor?