• Gnillib

Åkpåse eller fotsack?

Jag har en Emmaljunga City Jet med Citykorg som jag använder nu på vintern till min son som föddes i september. Vi har en supervarm fleecefodrad åkpåse till den och nu undrar jag om ni som har mer koll än jag tycker att jag också bör skaffa en fotsack. Hur varma är såna? Eller klarar sig barnet med en filt? Å andra sidan kommer säkert filten att lossna, det känner jag på mig av någon anledning... Jag tänker alltså på den tid på året då det är för varmt för åkpåse men för kallt för att bara ha ytterkläder på sig!

• Svar på tråden Åkpåse eller fotsack?
  • Annamaja

jag har alltid använt både åkpåse och fotsacken till mina barn. Åkpåsen skyddar ju från kylan och fotsacken för vinden m.m men den håller ju absolut ingen värme. Det är ju bara ett "tunt" tyg. Jag tycker åkpåse är bättre än filt. Den håller sig på plats och glipar inte lite varstans.

• Gnillib

Tack! Det känns som att det blir en fotsack i alla fall, särskilt om den är vindtät...

• Dixie

vet inte om det är skillnad från Brio, men jag har aldrig använt fotsacken, den är ju bara ett tunt tyg, enda gånger det har behövts är när det regnar och då har jag hellre regnskydd över hela vagnen, åkpåsen har dock använt flitigt!

• Annamaja

förlåt såg nu att jag missade en bit av ditt inlägg. Ja filt är nog att föredra även om den lossnar och så innan kylan kommer på riktigt. Men jag skulle nog ha en fotsack till också för att stå emot den värsta blåsten.

• Gnillib

Grejen är att min åkpåse är så sjukt VARM och med tanke på de skämt till vintrar vi brukar ha i Stockholmstrakten (förutom vinter för två år sen då som faktiskt var riktigt kall) så vet jag inte hur mycket åkpåsen behövs till vardags. Jag har för mig att fotsacken till E-ljunga är lite fodrad, jag ska kolla upp den ordentligt!

Svar på tråden Åkpåse eller fotsack?