Sexuella lekar mellan barn
I början på sommaren fick vår son en ny vän vid vårt sommarställe, en pojke lika gammal som honom själv, 7 år.
Barnen fann varandra snabbt och pojkarna verkade ha väldigt kul tillsammans. Dock märkte vi snart att vännen var lite annorlunda. Han verkade inte lyssna på vad man sa vid tillsägelse, var väldigt högljudd och svår att få kontakt, han var även fysiskt våldsam. T ex kom jag på vännen med att slå min son riktigt ordentligt i magen och vännens förklaring till det var att min pojk inte ville leka det han ville. Vännen tyckte inte alls att det var något konstigt att så min son i magen för det. Min son berättade senare att så gör vännen varje gång han inte får som han vill. Jag undrade såklart varför min son inget sagt och hans svar blev att då skulle ju inte han få leka med vännen mer, och annars så är han faktiskt väldigt snäll.
Eftersom det bara var en av flera saker vännen hade för sig var pappan över väldigt ofta. Vi fick reda på att vännen hade adhd och de haft stora problem med honom länge. Nu hoppades de dock att allt skulle bli bättre när de flyttat hit.
Hela sommaren gick och vännen lugnade ner sig betydligt, och föräldrarna var så glada över att pojkarna blivit så bra vänner.
Vi fick jätte mycket beröm för hur fin och go våran son var, helt otroligt fin pojk.
Tills en dag för ca 1 månader sedan, varje gång vi åkte dit och min son var över för att fråga om de kunde leka hade de någon ursäkt. Vännen var inte hemma, vännen hade vart dum i skolan osv.
Nu i början på veckan fick jag ett samtal från socialen. Vännens familj har vänt sig till socialen angående vår son.
I anmälan står att min son ska ha utfört avancerade sexuella handlingar på annat barn, att min son är väl medveten om hur man gör barn samt hur man har sex.
Att min son ska ha lärt vännen hur man har sex samt att de ska ha utfört ett flertal anala samlag!
Hon från socialen var otroligt bra att tala med och hon förstod oss mycket väl, dock behövde hon göra en utredning då anmälan kom från en annan kommun. Vet ej om det bara var något hon sa, men utredningen är i gång iaf.
Vi frågade ju självklart vår son lite försiktigt om de hade lekt någon annorlunda lek i sommar. Han visst med en gång vad vi pratade om för han blev generade och började skruva på sig.
Han började med att säga att det inte var han som kom på leken, att han inte egentligen ville leka den här leken, men vännen ville inte lyssna på honom. Fick till slut fram att pojkarna vart utan byxor och att vännen lagt sig med snoppen mot min sons rumpa. Det hade hänt 2 gånger i deras lövkojja.
När sonen min berättar detta försöker han hålla gråten tillbaka.
Han berättar även att efter detta med leken ville han hellre leka med en annan sommargäst, en annan pojk som bara var där i bland, och det stämmer att han en tid undvek vännen. Frågar varför han ändå lekte med vännen igen efter detta och han svarar att vännens pappa och pojkarna byggde en riktigt trädkojja och det ville han inte missa.
Att min son ska ha utfört några anala samlag på någon vet jag är medicinskt omöjligt då han är född med hypospadi, hans snopp satt vid födsel fast i pungen. Han är opererade 3 gånger men felet är ännu ej helt åtgärdat. Han kan inte ens stå och kissa och absolut inte få snoppen att stå ut, om man säger så.
Har även frågat min son om det vart någon mer med, någon vuxen, det är ju det man är mest rädd för. Känns för avancerat för att vara barnlek när de gjort så här, men min son säger att det bara var de två bägge gångerna.
Nu känns det dock som att föräldrarna till vännen vart otroligt snabba på att anmäla detta till socialen, inte ens nämnt något till oss om vad pojkarna ska ha gjort, trots att vi pratat om att det är viktigt att kommunicera. I stället har de bara lyssnat på sin son. Jag undrar ju såklart varför, men är för arg för att fråga dem. Känns dock som att jag skulle vilja även de utreds, då det på min sons version, låter som att det är vännen som tvingat honom till detta. Vännen ska även ha berättat att han gjort denna leken i skolan.
Detta inlägget blev otroligt långt, men jag behövde verkligen skriva av mig. Hoppas någon orkat läsa allt...
Hur vanligt är det att barn i den åldern ägnar sig åt att hitta på sådana här saker med varandra?
Kan det vara fel på våra pojkar?
Tänker så otroligt mycket just nu och mår inte så bra.
Är jätte orolig för att de ska ta min son, vet ej hur det fungerar alls. Har aldrig vart i kontakt med socialen innan, förutom när man skrivit på faderskapspapprena.