• Nervous wreck

Söka jobb direkt i butik...tips?

Imorn ska jag ner på stan och söka jobb i olika butiker, men jag är lite nervös...

1. Hur presenterar jag mig på bästa sätt?
    2. Vem ska jag fråga efter? Personalansvarig eller chef?
    3. Duger det att lämna ett allmänt CV som inte är format speciellt efter just en butik? Alltså samma CV till samtliga?

Tänkte lägga CV:t i en vanlig plastficka ala enkelt modell...okey eller inte?

• Svar på tråden Söka jobb direkt i butik...tips?
  • MamaKajsa

du ber o få prata med butikschefen. o ett allmänt cv duger säkerligen, ett personligt brev med såklart.

Lycka till imorgon.

Max, Hugo, Leo, Axels mamma.
  • Hemulia

Säger samma sak, presentera dig med namn och fråga efter butikschefen. Om han/hon inte är tillgänglig så fråga när du kan få tag på denne eller berätta vad det gäller och ge ansökan till någon annan i butiken.

Har jobbat en del i butik och kan säga att chansen ökar enormt om man faktiskt kommer in i butiken och lämnar ansökan jämfört med om man bara skickar den.
    Har vidarebefodrat många ansökningar till chefen.

Lycka till!

• Nervous wreck

Tack så mycket! Det känns lite bättre nu faktiskt!

• MariaN

jag tycker iNTE att du ska lämna ansökan till nån annan och be den ge ansökan till chefen. mycket bättre att komma tillbaka en annan dag! lycka till!

• FrogLeg

Håller med

MariaN skrev 2007-11-12 11:49:38 följande:
    jag tycker iNTE att du ska lämna ansökan till nån annan och be den ge ansökan till chefen. mycket bättre att komma tillbaka en annan dag! lycka till!
Svar på tråden Söka jobb direkt i butik...tips?