• Lenitsa

Är plattbaggar skadliga för människor?

Har upptäckt att vi har plattbaggar i köket o även i listen i hallen, blä!!! Läste nu på anticimex att de lägger ägg i mjöl osv. Vi bakar så mycket här o äter bröd o gryn o sånt, å kanske har man fått i sig ägg o larver (URK!!) då! Kan det vara skadligt?! Någon som vet hur man bäst blir av med de här äckliga krypen utan att anticimex måste komma o spruta?

/Lenitsa

• Svar på tråden Är plattbaggar skadliga för människor?
  • Shadilly

Att det skulle vara skadligt vet jag inte, men jag rekommenderar att du tar in Anticimex. Bor du i lägenhet har din hyresvärd förmodligen avtal med någon firma som bekämpar skadedjur, och du behöver inte stå för kostnaden. Bor du i hus så är det värt pengarna, för du vill inte bo i ett infesterat hus, och ingen kommer vilja köpa det av dig heller. Ju fortare det görs desto bättre är det, såna där kryp brukar öka ganska dramatiskt i antal per generation, och det finns många många fler än de du ser.

• Pysselgalningen

Om det är MJÖLBAGGAR ni fått så tror jag att ni måste ringa anticimex. För jag vet att man ska kasta in allt man hittar dom i, i ugnen och sen kassera för att det räknas som otjänliga produkter.

Svar på tråden Är plattbaggar skadliga för människor?