• Fragole

Ni som har träbänk i köket, var bakar ni?

Jag är sååå less på att ha diskbänkar av trä! Jag är så jättesugen på att baka, men har ingenstans att ta vägen med kladdet. Inte en chans att det skulle gå att baka på dom bänkarna vi har för då skulle det sluta med att vi äter upp dom (bänkarna alltså) .
    Inte har jag nåt bakbord heller, och det verkar vara helt hopplöst att få tag på ett. Jooo, de gåår ju att göra ett eget bakbord, men det känns jobbigt

Sååå. HUR gör du?

Blunda bland de blinda (BF 9/3)
  • Svar på tråden Ni som har träbänk i köket, var bakar ni?
  • Revema

jag står vid köks bordet (mat bordet) när jag bakar som e välidgt sällan

Rebeca 050828, lill* BF 080131
  • Birgitta2

Skaffa en stoooor skärbräda. Det finns gigantiska såna, som du kan ställa undan i garderoben när du inte använder dom.

• Fragole
    Revema skrev 2007-11-12 09:26:48 följande:
    jag står vid köks bordet (mat bordet) när jag bakar som e välidgt sällan
    Jaaa.... Är lite orolig att jag ska göra massa repor i vårt fina matbord också ju.... Kanske inte är nån fara?
    Birgitta2 skrev 2007-11-12 09:26:49 följande:
    Skaffa en stoooor skärbräda. Det finns gigantiska såna, som du kan ställa undan i garderoben när du inte använder dom.
    Ja den idén har jag faktiskt tänkt, men funderar lite på HUR stor den måste vara...? Har du nån tanke?
  • miababia

skaffa tex en vaxduk som du lägger på bänken.

• BabyJay
    miababia skrev 2007-11-12 09:31:10 följande:
    skaffa tex en vaxduk som du lägger på bänken.
    SMART!
  • Fragole
    BabyJay skrev 2007-11-12 09:31:52 följande:
    SMART!
    Ja DET var ju en bra idé! Antar att man måste "förankra" den på någe vis då, men det borde ju vara lätt fixat!
  • BabyJay

ett annat alternativ är ju at ta en spånskiva och häfta fast vakduken. Sen kan den ju stå i en garderob. Tar ju ingen plats ju!

• Fragole
    BabyJay skrev 2007-11-12 09:38:56 följande:
    ett annat alternativ är ju at ta en spånskiva och häfta fast vakduken. Sen kan den ju stå i en garderob. Tar ju ingen plats ju!
    Har du så rätt i!
  • LillaLinan

jag har köpt en sånn bakvaxduk på ett plastparty men man kan ju köpa en billigare variant i affären

• Fragole
    LillaLinan skrev 2007-11-12 09:54:21 följande:
    jag har köpt en sånn bakvaxduk på ett plastparty men man kan ju köpa en billigare variant i affären
    *hmm* hur stor var den då? Menar du den som tupperwere har? Jag har bara sett den på bild, men tycker att den verkar lite lite..?
  • Sencha

Hmmm... Alltså, vi har inte träbänk i köket. Däremot har vi väldigt lite bänkyta i köket, så när jag bakar står jag alltid vid matbordet, som är i stavlimmad, oljad bok. Det funkar alldeles utmärkt?

Vilket miljömål tycker DU är viktigast? www.miljomal.nu/om_miljomalen/oversikt_lang.php
  • Fragole
    Sencha skrev 2007-11-12 09:56:11 följande:
    Hmmm... Alltså, vi har inte träbänk i köket. Däremot har vi väldigt lite bänkyta i köket, så när jag bakar står jag alltid vid matbordet, som är i stavlimmad, oljad bok. Det funkar alldeles utmärkt?
    Ja gör det det? Gör man inte repor i bordet? Jag tänker på när man har en sån deg-skärar-grej? (vet ju inte vad dom heter men hoppas du förstår)
  • Nyckelpigan80

Min sambo är plåtslagare. Han gjorde ett "bakbord" i plåt åt mig. Jättenöjd!

**Pigan med sagornas vackraste lillprins. Liten juleniss* i magen oxå, v 34**
  • Fragole
    Nyckelpigan80 skrev 2007-11-12 09:59:39 följande:
    Min sambo är plåtslagare. Han gjorde ett "bakbord" i plåt åt mig. Jättenöjd!
    Lyllos dej som har en sån snäll/kunnig gubbe
  • Sencha
    Fragole skrev 2007-11-12 09:58:18 följande:
    Ja gör det det? Gör man inte repor i bordet? Jag tänker på när man har en sån deg-skärar-grej? (vet ju inte vad dom heter men hoppas du förstår)
    Jag tycker inte det blir det. Ja, ibland blir det någon repa, fast det brukar resa sig igen, tycker jag. Vi har haft bordet nu i 6 år, och jag tycker fortfarande det ser bra ut. (Trots att vi slarvar med att olja in det...)
    Vilket miljömål tycker DU är viktigast? www.miljomal.nu/om_miljomalen/oversikt_lang.php
  • LillaLinan
    Fragole skrev 2007-11-12 09:56:05 följande:
    *hmm* hur stor var den då? Menar du den som tupperwere har? Jag har bara sett den på bild, men tycker att den verkar lite lite..?
    Den är ju typ i storlek med ett vanligt bakbord, jag tycker inte den är liten iallafall men beror väll på hur mkt man bakar. jag bakar inte på emr än 1 liter å då räcker den gott å väl
Svar på tråden Ni som har träbänk i köket, var bakar ni?