• Featherboah

Kan man "bota" urinvägsinfektion genom att dricka mycket vatten?

Jag har hört att man kan det om man gör det precis när symptomen har börjat visa sig, själv vet jag inte alls. Tacksam för svar.

Misstänker nämligen att jag har min andra urinvägsinfektion inom loppet av två månader. Vilket känns väldigt jobbigt och finns det en chans att jag kan skippa doktorn så gör jag det, men måste man så måste man ju. Hoppas någon har svar på min fråga.

/ M.

• Svar på tråden Kan man "bota" urinvägsinfektion genom att dricka mycket vatten?
  • Ahdela

Ja du kan bli av med den om du dricker mkt!
    Köp Askorbinsyra på affären och ha en tesked i ett glas vatten varje dag så försvinner den för det gör det för surt i urinvägarna för bakterierna och de dör av det.

• Annamaja

ne jag tror inte det, men har hört från väldgit många att man kan förebygga genom att dricka sura drycker.

• Queen Of Darkness

JA! Utifrån mina egna erfarenheter. haft mååånga UVI (när jag var i ett gammalt förhållande) så om ja någon gång känner symptomen komma krypande drickar jag MASSOR och hinner kissa ur bakterierna innan dem kommer för långt in. SÅ ja.!

• Odessa

Ja, jag har lyckats flera gånger. Då dricker jag citronvatten och tranbärsdricka i stora mängder. Var bara observant på att om det inte funkar så ska du söka läkarhjälp och inte gå för länge med det. Jag brukar prova 1 - 1,5 dagar, har det inte gått över är det bara att knata ner till vc igen.

• Tjiklex

Jag har haft mkt prb med det där, brukar dricka massa massa vatten. Brukar även ta 2 alvedon och 2 c-vitamin tabletter. Funkar nästan alltid på mig iaf! =)

• Featherboah

Jag ska pröva alla tips! Tror ni nyponsoppa kan fungera? Har ingen tranbärsjuice, men står att det är mycket c-vitamin i nyponsoppa också.

• Ahdela

C-vitamin är inte det som hjälper utan du skall få till en sur miljö i urinvägarna så bakterierna dör

• Featherboah
    Ahdela >> Ahaaa! Finns det något mer än tranbärsjuice man kan stoppa i sig då?
  • Smultron ett

Ja. om det är en begynnande urinvägsinfektion. inte om du gått med den i några dagar.

drick vatten med citron. (bakterierna gillar inte surt)
    tranbärsjos ska funka åxå, men jag har inte provat.

• Rettis

Vi ger våra gamla på jobbet tranbärsjuice för att förebygga uvi! Så du kan säkert bota en begynnande uvi med det!!

• Ahdela

Citron, citrusfrukter överhuvudtaget, ASKORBINSYRA, det är rent c-vitamin men väldigt väldigt surt!

• Featherboah

Tack så hemskt mycket för alla svar. Ikväll blir det tranbärsjuice & apelsiner, sen får vi se.

• angelcry

Jag brukade fylla en 1.5 liter pet flaska med vatten och massa citron i, sen är det bara att hälla i sig. Jag drack så mycket tills jag mådde illa men det hjälpte. Nu dricker jag mycket tranbärs juice och det ska ju hjälpa det med.

Kärleken ser inte med ögonen utan med själen.
  • Grus grus

ja, jag brukar ha urinvägsinfektion en gång om året ungefär, och min läkare sa att jag skulle dricka extremt mycket vatten när jag känner de första symtomen. Det har jag gjort nu de sista tre åren, och symtomen har försvunnit. Gött! Man längtar ju inte direkt efter den där penicillinkuren...

Mamma till Lovis!
Svar på tråden Kan man "bota" urinvägsinfektion genom att dricka mycket vatten?