• Jossan

jag äter för jag har tråkigt eller är ledsen hur bryter man det??

jag vet att man inte alltid kan ha roligt men jag har väldigt mycket tråkigt och jag har märkt att jag äter väldigt mycket mer då..precis som jag äter mer när jag är stressad eller ledsen..
    men hur tar man itu med känslor utan att döva det med mat??

igår hade jag så tråkigt att jag hade lust att börja röka

kram J

• Svar på tråden jag äter för jag har tråkigt eller är ledsen hur bryter man det??
  • Manda

försök och inte tänka på att du har tråkigt *inte så lätt, ja vet* gör något i stället som du blir nöjd över sen.
    Man brukar nästan alltid behöva gjöra något hemma kanske städa kylskåpet, putsa fönster, torka skåpluckor. Inte så roande men man blir nöjd när man är klar.
    Det fungerar på mej

• Jossan

manda
    problemet är att sonen alltid ska klänga i mitt knä så det är svårt att få något gjort..
    jag vet bara ursäkter.. hmmm jag ska försöka bättra mig

kram J

• Alvi

Kan du inte låta bli att ha saker hemma...??
    Jag har i tristess gått till skafferiet många gånger och tittat och tittat och tittat men det finns INGET att äta... Så då skiter jag i det....

Eller är ni såna där duktiga människor som alltid har skåpen o kylen full med mat?? =)

• Kixen

Jag är precis likadan... Och jag vill f*n inte putsa fönster eller städa elle rnå't sådant...(förlåt mig men jag är lite uttråkad)... Jag äter också hela tiden på något tycker jag...och något ätligt har man ju alltid hemma tycker jag...en konservburk med annanas eller champinjoner...knäckebröd eller nåt annat...SUCK

• Jossan

sisu
    det man inte har kan man tillverka och vi har alltid något hemma..inte mycket men det brukar gå att äta iaf

kixen
    precis..

jaja man väger ju inte mellan 120-130kg för inte

kram J

• Kixen

jag lär väl också väga det snart om det ska fortsätta så här...eller så får jag helt enkelt ta och skaffa mig ett liv...

• Jossan

kixen
    hade det varit så lätt så hade du väl haft dig ett liv redan??

kram J

• Kixen

ja jag antar det...men det är klart, jag överanstränger mig ju inte precis för att hitta på något kul istället för att gå här och drälla...

• Jossebell

här kommer en som äter som ursäkt för alla känslor. Man är glad att det inte är någon annan drog man tagit till istället för ätandet men å andra sidan dom får ju iaf hjälp.

• Kixen

Ja ja nu ska jag gå och ge sonen lite gröt...så nu har jag något att göra en liten stund iaf... Kram på er alla uttråkade människor...

• Jossan

kixen samma här eg kan man ju ta en promenad eller vad som helst istället för att ha tråkigt men det blir aldrig av...

jossebell
    jo det är nästan lättare att ta sig ur ett missbruk på tex droger för flyttar man ut i skogen tex kanske det inte finns några droger men mat måste man ju alltid ha hemma

kram J

• giz

man har aldrig tråkigare än man gör det
    sa en vis person till mej en dag när jag var på ett otroligt gnäll humör.

ska inte säga att mitt liv är toppen jippi kul var dag men varför inte övertala sej att göra ngt kuligt var dag?

har man barn så fyfarao vad kul det är att snöa saker.....
    jossan onis börjar väll bli så pass stor att han sitter snart (noll koll på åldern) anyway varje gång det kliar i fingrarna att äta..
    ta en bunt reklam och riv i 1*1 cm cirkus å när du fått en rejäl hög snöa med det.......visst det ska städas sen men kom i håg man losar kalorier även på städning *säger hon som låtit trollet snöat med vetemjöl vid köksbordet *

oki om man nu inte har barn så tycker jag att man MÅSTE gå och köpa ngt för att få ngt i munnen.....alltså man får inte ta ur skåpet, då får man en promenad å

den som bor i närheten av mej är vällkommen att borsta,bada mina shih-tzu´s för sysselsättning......

just ja jag har ett gäng fönster som bara väntar på sällskap

glöm inte att vad ni än gör så piggar det alltid upp med lite popig musik=)

• Jossan

giz
    jo han sitter han är snart 8 månader..men han får inte ta sönder min reklam jag tycker för mycket om reklamen för det..
    igår gick vi ut och gungade men det är roligare för onis är för hans mor..

det rådet att man måste handla för att få äta är faktiskt bra.. jag var skitstressad en dag och kände för att dricka läsk men ingen läsk hemma..(ovanligt nog) så tog jag onis i sjalen och gick ut och när vi kom till macken hade jag ingen lust att dricka läsk längre så vi gick hem.. däremot postade vi några kuvert så vi hade ju ändå ett mål..

när lönen kommer ska jag köpa saker så jag kan inreda våra garderober och då ska vi slänga allt vi inte behöver oxå och då får jag ju lite mer att göra

kram J

• Crazy Red

och måste man promt ha något i munnen så kan man väl försöka se till att det 8 gånger av 10 är något som är lite nyttigare:

Frukt
    Fullkonsskorpor
    Vatten
    Riskakor
    Popcorn

eller dylikt....

Vill man promt ha kakor eller så finns det ju VV prylar som inte är dumma alls faktiskt...

Nu när det är vår kan det väl vara skoj att gå ut och leta fram små nyfikna vårblomster..... eller mata änder om det finns några i närheten.. fönstershoppa eller så......

• calcioaddict

Borsta tänderna när du känner suget. Det smakar inte särskilt gott när man har tandkrämssmaken i munnen.

• Jossan

pust nu har jag blåst upp onis rody som är hmm ungefär som när vi som är runt 30 år var små fanns det bollar med öron man satt och hoppade på rody är samma sak fast han ser ut som en häst finns nog andra djur oxå..
    sen plockade jag ur en kartong med glas som stod i sovrummet hade onis sovit hade jag nog städat sovrummet men som det ser ut där inne med en krypande plutt är det nog inte så smart..

nä nu ska han få sin gröt sen ska han till farmor och vi ska handla sen är denna dagen äntligen slut

kram J

Svar på tråden jag äter för jag har tråkigt eller är ledsen hur bryter man det??