• Mire

NILAS!! Vad tycker ni om det!

Vill bara höra vad ni andra säger om pojknamnet Nilas!! Vi tycker det är fint o vi har aldrig hört det förut, men vi såg det på en lista för ovanliga pojknamn.
    Flicknamn har vi två alternativ som vi förmodligen kommer att välja på och det är antingen Tindra eller Jolina.

• Svar på tråden NILAS!! Vad tycker ni om det!
  • MrsHawkins

Som om man tappat ett K.....(Niklas)......Näe, inget namn jag skulle välja......

Tindra får dock tummen upp för det är ett jättefint namn!

• MyFine

Jo, det var fint! Men risken är nog den att (som ovan skrev) man tror att det har blivit tappat en bokstav..

• Snarah

Nilas är fint, jag förknippar det inte alls med Niklas, utan med en ungdomsbok jag hade som barn om en pojke som hette Nilas - boken hade min pappa som barn, så den var nog från 50-talet!

• Mire

Ja Tindra har vi haft som förslag sen många år tillbaka. Första gången jag hörde det så fanns det endast 27 st i sverige som fått det namnet. Varav en dotter till min fd arbetskamrat. Vi tycker det är lite trist att det blivit så vanligt. Vi vill inte ha ett namn som klättra alltför fort på topplistorna. så för vår del så står Jolina högst upp på flicknamn.
    Men.....pojknamn är såååå svårt.

Svar på tråden NILAS!! Vad tycker ni om det!