• Mammatilltretroll

Hyllor istället för överskåp i köket

Vi klurar på att göra om i köket...
    Och funderar på att ha hyllor istället för överskåp då vi tycker att det blir luftigare (och billigare?) än överskåp.

Är det någon som har tips på vad man kan ha för hyllor? (gärna från IKEA)
    Är det en bra idé att kakla hela vägen till taket och sätta hyllorna i kaklet eller ska man ha kakel längst ner och sen tapet/måla där man ska ha hyllorna?

Vad tror ni?

Mamma till MEJA född 050314 och JUNI född 061126
  • Svar på tråden Hyllor istället för överskåp i köket
  • ahlcec

Det finns ju konsoller på IKEA som ni kan sätta upp, och ja jag hade nog kaklat först och satt konsollerna i dem.

Fast min tanke är att det blir ett himla dammande när det är öppet så. Eller ja, det behöver ju såklart inte vara ett problem, för det är ju snyggt så det kanske väger upp.

• annca

Man bör se till att ha en *väldigt* efferktiv köksfläkt om man ska ha så, för det blir otroligt fort en stekoshinna på allting öppet uppåt. Luftigare, ja, men väldigt mycker mer städningskrävande (och att man har snygga saker att stäla på hyllorna, annars blir det väldigt fort en restaurangkökkänsla över det)

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • Miss Lau

Har ett par bekanta som satte hyllor istället för skåp och alla ångar sig. Det blir dammigt och flottigt och är jobbigt att hålla snyggt (om man inte har enhetligt och snyggt porslin). Men orkar man damma, har snygga glas och en superduperfläkt så är det ju snyggt.

• Coonis

Lackhyllorna är snygga tycker jag.
    Eller dem som har rostfri upphängning på sidorna, vet ej vad dem heter.

• TheMilky

Min svärfar gjorde våra hyllor, som vi sen betsade. Bilder finns i galleriet.

Svar på tråden Hyllor istället för överskåp i köket