• naninai

Blondering som hos frisören (slippa det gula)

Vad är det frisörerna använder som gör att man slipper det gula i håret? När man färgar det själv (iaf jag) har det en tendens att bli gul-/orangeaktigt. Kan man köpa det medel som frisörerna använder för jag vill inte betala så mycket pengar för att slinga håret när det enda problemet är medlet. Jag har inga problem med att göra det själv och få det jämnt eller så.

Hälsningar från en som är MYCKET tacksam för svar!

• Svar på tråden Blondering som hos frisören (slippa det gula)
  • Marleen

det rä så att hos frissan så har dom mer vätessuproxid i sina färger, dom blander det individuellt till vilken hår typ och färg du har... så hemma färgning kan ej bli som hos frissan...

skulle rekomendera dej, som funkat på mig är att blondera det valigt hemma sen köp en askblond toning o lägg i så försvvinner det gula men du blir ju inte tokblond så, det blir ju askblond... sen akn man ju efte had läögga lite slingor i detta

• elin23

silvershampoo fungerar, tar oftast bort de gula tonerna. Finns att köpa hos frisör och typ kicks

• mammutten81

Köp silvershampo om det blir gult, finns hos frisörerna!

• Miss Lau

De låter blonderingen sitta i längre tid. Jag tycker det låter som att du sköljer för tidigt, låt blekningen sitta tills det gula är helt borta.

• TEDDEN

silvershampo är super! Det gula går bort direkt och du kan använda det lite då och då bara för att underhålla den blonda färgen i håret. Men se upp, det kan bli lite vitt/grått/silverfärgat vid tät användning. 

Kostar 250 kr. Finns balsam också.  
  • Cattis31

Hej!

Jag säger bara var försiktig med att bleka ditt hår själv! Det kan bli gult, grönt, askigt, rött, orange m.m. jag har alltid varit blond (har alltid gått till frisör för att bleka) och även jobbat på en frisörsalong så jag vet vad jag talar om... Nu är jag brunett men i mitt bildgalleri finns det bilder på mig som blond. När jag skulle bli brunett från blond så var det inte bara att smälla i en brun färg för då skulle det blivit helt galet. Frisören var tvungen att förpigmentera det orange sen lägga i rätt färg som sedan blev en snygg brun färg. Så det är inte så enkelt som man kan tro.

Mitt råd är: exprimentera inte hemma själv, gör det ordentligt hos en frisör för du kan bli så grymt besviken och då får du gå till en frisör iallafall i slutändan och det kan kosta mer än vad det skulle gjort från början.

Lycka till!

(¯`°?.¸ ღ♥Ludwig 1997 & Philip 2002♥ღ ¸.?°´¯)
  • Blåbärspaj

om man köper askfärgade nyanser blir det ju inte gult.
    jag har då aldrig fått gult hår av det.,....

• naninai

Men är silvershampoo verkligen så effektivt? Jag betvivlar det...

Har ni något förslag på exakta produkter?

Finns det ingen frisör som kan liksom bestämma vilken färgblandning jag ska ha, så att jag sedan bara kan köpa själva färgen?

Jag är så noga att jag helst vill färga mer än en gång i månaden och det blir så himla dyrt på salong... :(

TUSEN TACK för alla svar!

• TEDDEN

silvershampo är supereffektivt. Trodde absolut inte det tills jag provade.  

• naninai

Jag kan ju nämna att jag är ljusblond i håret nu och att det bara handlar om slingor! Min utväxt är mellanblond/råttfärgad.

Svar på tråden Blondering som hos frisören (slippa det gula)