162 cm lång eller kort??
tycker ni en tjej/kvinna på 162 cm e lång, kort elle normallång?? jag e 162 cm men känner mej så kot har alltid högklackat på mej då blir jag ungefär 168-170...
tycker ni en tjej/kvinna på 162 cm e lång, kort elle normallång?? jag e 162 cm men känner mej så kot har alltid högklackat på mej då blir jag ungefär 168-170...
Skulle säga lite under medel men absolut inte kort
Jag som bara är 155 tycker att det 162 är långt.
jag är 162 cm och känner mig normallång men hade önskat att jag var 170 så jag hade nått till översta hyllan i köket samt burit upp kläder lite bättre
Jag är 162 ch tycker det är ganska lagom. Min kille han är 185 då känner man sig liten
Enligt uppgifter från SCB (Statistiska centralbyrån) är medellängden för män 179cm om man tar åldersgruppen 16-84 år och hos kvinnor är medellängden 165,5cm. Om man tittar enbart på åldersgruppen 16-24 år så är medellängden 180cm för män och 167cm för kvinnor. Detta betyder att vi håller på att bli lite längre. Man kan nog säga att en tjej som är 165cm inte räknas som kort men en kille med den längden är under medellängd och måste räknas som kort.
Hittade detta på nån sida...
Ganska kort skulle jag nog säga. Själv är jag 168 o skulle gärna vara 5 cm längre.
Jag jämför med mig själv som är 170 så då är du nog lite kort.
Jag är 160 cm o vill påstå att jag är alldeles lagom
Jag är 160 cm och det finns massor av tjejer som ligger mellan 160-165 cm tycker jag.
Däremot känner jag mig kort när jag ställs inför en tjej på 170-och därutöver.
Min man är 190 cm....hi hi! Han älskar att jag är så liten jämfört med honom.