• Karedo

Vad kallas pinglan man kan ha hängandes mot magen?

vad kallas det långa halsband som liksom är en pingla. som låter för barnet i magen?
    Och vart kan man köpa det till ett bra pris? nätet?

• Svar på tråden Vad kallas pinglan man kan ha hängandes mot magen?
  • supersickan

Det är ett gravidsmycke, det kommer ursprungligen från Mexico.Det sägs ha en lugnade efekt på bebben i magen. Du hittar sånt hos de flesta barnbutiker som säljer grejor till bebisar och sånt.

• smilli

De kallas ibland bola och du kan beställa tex på denna sida www.stellaris.se/
    eller köpa i smyckesaffärer eller affärer som säljer babygrejor.

• LyNxQ

sök efter gravidpingla graviditetspingla bola änglaklocka

kolla ex: www.tradera.com/category/auctionlist.aspx&listtype=0

Jag köpte en häromdagen av Lilla_Älsklingen på tradera (se länken ovan) Tror dock inte hon hade några ute nu, men hon har en massa fina grejer ute på auktion. Det kommer säkert fler pinglor snart..

Annars är det bara att googla.. de finns på många gravidsidor. Stellaris.se exempelvis

• Juleja

Är det någon som märkt om det funkat på barnet när det väl kommer ut? Känner de igen ljudet och blir lugnade av det även då?

• Karedo

juleja:

Det är lite det jag undrar oxå. om det är värt det liksom.
    Eller är det bara en kul grej?

• Lyckligaste Mostern
    Juleja skrev 2007-11-12 18:56:54 följande:
    Är det någon som märkt om det funkat på barnet när det väl kommer ut? Känner de igen ljudet och blir lugnade av det även då?
    Jag använder en nu som jag fått efter min syster.
    Även hon använde den under sin graviditet men behöll inte den efter att hennes dotter blivit född.
    Däremot hände en rolig sak för några månader sen då jag var hemma hos henne och busade med hennes nu 8 månader gamla dotter.
    Hennes dotter fick tag i pinglan jag hade på mig och började skaka på den. Kanske bara jag som inbillar mig men det kändes som om hon kommer ihåg den. Rolig tyckte hon att den var iaf! Nu pinglar hon som in i norden så fort hon får tag i den.
  • LyNxQ

Jag fick hem min igår.. Den plingar väldigt svagt, så jag är lite tvivlande på att bebisen kan höra den inne i magen.... Men vem vet?

• Muminlina

Jag använder min pingla nästan dagligen på min mage, och har tänkt fortsätta ha den när dottern kommer. Hon kan få "leka" med den när har svårt att komma till ro, på skötbordet osv, för det sägs ju att ljudet ska påminna de små om det trygga livet i magen när de hör det.
    Jag köpte den största varianten, mest för att jag själv är stor o gillar stora smycken, men nu har jag hört mindre pinglor och tycker att min har ett skönare, lite dovare ljud.
    Lycka till

Svar på tråden Vad kallas pinglan man kan ha hängandes mot magen?