• Mosippan

Kan detta stämma? Kostnad för kök?

Vi ska rusta upp köket och har räknat skåp, luckor, gångjärn, hyllplan och osv på ikeas hemsida, samt kakel, tapeter och golv till bra pris på bauhaus. Summan UTAN vitvaror och hantverkare (vi är händiga!) har blivit ca 22000kr. Svärfar suckar och säger att det inte går att få till så billigt. Men vi har ju räknat med allt (tror vi ) klister, skruvar... är det helt omöjligt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-12 16:20:22:
    Vi tycker att priset är rimligt men svärfar blev nästan tokig igår och tror inte vi har en sucm på kollen om vad det kostar. Jag stod på mig och sa att vi visst har kollat upp och det är runt 20 000kr som köket kommer att ksota. Men nu undrar jag om det är rimligt... blir ju lite fundersam - tänk om jag missat någon hög kostnad..?

• Svar på tråden Kan detta stämma? Kostnad för kök?
  • azofia

Ja det låter som en rimlig kostnad. Det är svindyrt att renovera.

• azofia

Ah.. ser nu att ni tycker det är för billigt... men neh det är det nog inte, men tänk på att man alltid kommer få köpa mer av allt än man räknat med. Haha.

• Stjärnanis

Det låter rimligt, tycker du att det är för mycket eller lite? Förstår bara inte riktigt

• Min högsta önskan

Tycker det verkar rimligt! Man tjänar ju massor på att göra det själv!
    Du tror inte svärfar trodde att även vitvaror var inräknade?

• Mosippan

Svärfar tror inte alls det är möjligt!! "Det kostar minst 50 000kr UTAN hantverkare!!" JAg vet inte vad de tär som vi kan ha glömt!! SJälva köksinredningen i form av skåp och luckor och bänkskiva från ikea kostar ju faktiskt inte alls så mycket (även om 22000kr är mycket för oss!)

Vi ska ta ett lån och har räknat på kök, tapeter + golv i resten av huset + badrum (samma sak där som med köket enligt sväfrfar "att det inte alls kommer att kosta så lite!) och vill ju inte gärna stå där och alla pengar har gått åt till BARA köket...

• myskatt

Låter väldigt billigt . Men ska ni göra allt själva så, varför inte.

Sen blir det vitvaror för ung samma belopp, kanske något mindre?

Mullig mamma till ~ Tilde ~ 051202
  • svårt att vara unik

Det beror ju såklart på hur stort köket är!!!??!!

• myskatt

Rörmokeri? Diksbänk? Blandare? Ev glas till vitrinskåp? Glashyllor till vitrinskåp? Måttanpassad beställningsbänkskiva? Handtag/knoppar? Spotar/belysningsprylar?

Mullig mamma till ~ Tilde ~ 051202
  • Mosippan

svårt att vara unik skrev 2007-11-12 16:18:23 följande:

Det beror ju såklart på hur stort köket är!!!??!!
    Ett normalstort kök Alltså inget pyttigt och inget jättekök.
  • aktuelle

jepp, som föregående säger, beror ju helt på hur stor köket är, dvs hur mycket skåp ni kommer behöva köpa och hur stor bänken är osv. tycker det lät billigt. mina föräldrar gjorde allt själv men det gick nog på kring 50 000.

- du behöver inte resa långt om du reser med någon du älskar -
Svar på tråden Kan detta stämma? Kostnad för kök?