Tips på ljusblåa saker till dopet
Vi tänkte ha vårt dop i ljusblå/ blå ton och försöker komma på vad som kan vara ljusblått förutom duk och ljus...vet ni något mer???
Vi tänkte ha vårt dop i ljusblå/ blå ton och försöker komma på vad som kan vara ljusblått förutom duk och ljus...vet ni något mer???
Servetter, tallrikar, glas etc. Blå vaser med blå blommor på bordet. Kanske ett blått band i dopklänningen? ( vi ska ha ett rosa band i och så en liten bukett rosa tygrosor på bröstet på henne) Blå kläder att ha på bebisen efter själva ceremonin. Blå ballonger om man inte ska ha ett så strikt dop, och blå serpentiner. Nu har jag nog tömt ut hela inspiationskällan tror jag *fniss*
Ljusblå prinses tårta
Jag samlade massor av blåbärsris, spraya det i silver o lade ut det på rad mitt på bordet. uppepå det ringlade sig ett ljusblått snöre( paketsnöre). Enkelt o läckert. Blå pappersbuk finns ju oxå.
Sen hade vi marängtårta med blåbärssmak.
men då kan man väll ha som jag tänke "påskris" i vaser på borden och ha ett blått snöre omkring grenarna...
teddie, det låter jätte fint! ni kan ju göra en alkoholfri bål med virablåtiradrickan i bla...vi hade mörkblå papperdukar med ljusblå servetter och ljusblå ljus till...