• teddie

Hur gör man ljusblå pojktårta?

Hej!
    Jag behöver massor med tips....hur gör man hemmagjord tårta på billigaste sätt, (allt annat blir så dyrt)? Jag vill att den ska vara ljusblå och något pojkit över den....kan man färga grädden? Hur har ni gjort er tårta?
    det är tre veckor kvar men det är lika bra att vara ute i god tid...

• Svar på tråden Hur gör man ljusblå pojktårta?
  • Elin

Man kanske kan färga den med lite blåbär?

• Mickis74

Det finns väl blå karamellfärg? Bara att droppa i grädden under tiden du vispar den.

• Dante

Japp du kan färga med blåbär! Mixa lite blåbär och vispa i grädden!

• MrsHawkins

Kolla på Panduro (finns hemsida på nätet, eller om du har tillgång till en butik). Där finns det mest troligt Blå karamellfärg. Knåda in några droppar i sån där ljus marzipan (heter det va?)...

• Dante

När jag var liten bjöd mina föräldrar på gräddtårta med grön karamellfärg i...alla blev gröna om tungan hihi!!!

Tror att blå karamellfärg är förbjuden...

• solrosen83

finns det inte blå marsipan i Sverige.. jag har för mig att det finns här i Finland i allfall...

• MrsHawkins

Nån på FL har väl en blå tårta i sitt galleri...hemmagjord.....Måste leta lite......

• Du är för liten

finns blå karamellfärg men inte på vanliga ställen som röd o grön vad jag sett, inte lika ofta iaf, hobbyaffären MrsHawkins nämnde har det iaf, har jag sett
    Annars kan du köpa frysta blåbär o mixa runt, men det blir ju gärna väldigt lila.

• Nyfiken gul

Blå karamellfärg är förbjuden .. innehöll något som inte var så bra.....

Men kolla panduro enligt tips ovan!

Blåbär färgar ju av sig o blir lila!!!!!

kanske inte det du vill ha??

Svar på tråden Hur gör man ljusblå pojktårta?