• clinan

Student present!

Någon som kan ge några tips på vad man kan köpa i student present? Inte jätte dyra eftersom vi har 3 studenter detta året att fira.
    Men en ska vara till min bror så den kan ju vara lite dyrare

• Svar på tråden Student present!
  • clinan

Inte en enda??
    Stackars våra studenter i år!!

• Anova

Lite mer info om personerna kanske skulle vara bra..
    Vad har de gått för program? Har de funderingar på att läsa vidare? Har de tänkt flytta hemifrån den närmaste tiden?

• MariaK

Roliga saker, gav ifjol bort en simpsonsväckarklocka till en sömning simpsons fan..
    uppskattat och användbart.

• clinan

den ena har gått på lantbruksskola
    den andra har gått sömnads någonting
    och min bror har gått bygg och anläggning (ska bli murare)

• javalady

Vet en som gick bygg och anläggning förra året - han fick plastverktyg om halsen när han kom ut.

Dock när det gäller presenter så brukar det ofta vara smycken, pengar ect som brukar vara gångbart. Varför inte fråga personerna själv? Såg vid något tillfälle någon som enbart önskat sig en present till Roskildefestivalen!

Fråga dem först och se om de har någon idé själva, sen kanske ni kan spinna vidare på sådant!

• clinan

två av dem är killar. Den som gått sömnads linje är en tjej.

• Pappila

Min dotter, som tar studenten i år, önskar sig en I-Pod eller Roskildebiljetter. Fast det är ju ganska dyra presenter...

• halstabletten

Det blir lättare att ge tips om du definierar "inte så dyrt"...man har ju rätt olika uppfattning om vad det innebär...

• halstabletten

Plus vilket kön det är på de andra två :P

• Sammet

Lantbruksskola; en grep, en spade, en buske, ett äppelträd, en säck sättpotatis . Bok med vackra bilder i ämnet.

Sömnadsutbildning; en bunt gamla mönster (från 40-50talet)eller ett gamalt syskrin/pall från antikhandlare, handsmidd tygsax. Bok med vackra bilder i ämnet.

Bygg- o anläggning;Hmm, det var värre...Bok med vackra bilder i ämnet . Hink och spade ...äsch, jag vet inte.

Lycka till!

• clinan

Tack!! Jag har verkligen idé torka.. men era tips hjälper mig! Tack än en gång!

• Jessica24

* Presentkort (Guldfynd, DUKA, Cervera osv)
    * En dyr champagne
    * Smycke (halsband, berlock, armband)
    * Sammlar dom på något? (glas, servis osv. Fråga någon som står dom nära)
    * Bidrag till en eventuell resa
    * Manschettknappar
    * Slipsnål
    * Fickplunta (med gravyr)
    * Sedelklämma
    * Fräcka ölglas
    * Bar-set
    * Fräck/dyr vinkork eller flasköppnare (finns ju en del att välja mellan på typ DUKA osv)

/Jessica24

Svar på tråden Student present!