• FiaLisa75

Resa i oktober??

Vi hade tänkt beställa en julklapp till familjen - en utlandsresa, och den här gången ska båda barnen få följa med (annars brukar vi åka själva...)
    Vi hade tänkt oss i oktober -08. Jag har nyss börjat nytt jobb och det blir så struligt med semesterdagar om det blir innan.
    Man vart ska vi åka?
    Barnen kommer att vara 4½ och 12 år då. Den stora pojken har varit med oss förut så han är jag inte speciellt orolig för . Det är den andra huliganen . Han har aldrig varit med utomlands förut. Han är ganska aktiv av sig så jag vill inte ha alltför lång flygresa (inte Thailand alltså).
    Har tittat lite på Turkiet. Är det någon som varit där (i oktober/november) och kan berätta lite. Eller ännu bättre, kan ni rekommendera något hotell eller bolag att åka med?
    Vi har alltid åkt med Ving. Men nu var det en kompis som sa att Fritidsresor var bättre om man hade små barn med sig.... Så nu är det Fritidsresors katalog som ligger på köksbordet.
    Iofs tror jag ju inte att det har någon större betydelse i slutändan ändå.
    Eller är det någon som kan rekommendera något annat resmål - vi är öppna för alla förslag

• Svar på tråden Resa i oktober??
  • FiaLisa75

*puffar en gång till*

• Gummiz

jag vet en familj som hade fritidsresor och de hade 5 barn med sig.de var inte alls nöjda med dem....men det är väl olika och beroende på personalen som är anställd samt resmål.

har också själv rest med fritidsresor och var inte nöjd då de aldrig var tillgängliga.(nästan aldrig iaf) men det var ju några år sedan.

jag tror det beror på helt vem man kommer i kontakt med, senast reste vi med detur och de var underbara och man kände sig säker, de hade svenska läkare på plats också ifall något skulle inträffa.
    men jag har ju inga barn så erfarenhet med att resa med barn har jag tyvärr inte.

min väninna som reste med fritidsresor hade bokat lååångt innan till canarieöarna och sedan ringde de från resebyrån och sa att de skulle betala 20.000kr mer för de hade blivit något fel. Som tur var krävde familjen att de skulle själva fixa det då resan var betald och klar (inte deras fel att det strular).så det löste sig till slut.

men det kan ju hända vem som helst och med vilket bolag som helst!
    kör på!

nära destinationer är ju tunisien, canarieöarna, spanien grekland kanske?

kanske inte hjälpte så mykt??!

Svar på tråden Resa i oktober??