Barbamamma74 skrev 2007-11-17 23:58:26 följande:
Zaaga: ja verkligen en helt underbar ras när man har barn....inte en enda gång har han morrat eller nåt åt någon i vår familj heller o då räknar jag in mina vilda goa brorsbarn som är 2 & 5 år o busar hej vilt med han.....så helt klart en perfekt familjhund....fast ibland ka det ju vara svårt när det är svårt att lämna dom,om man tex ska hämta /lämna ett barn eller nåt sånt men träna träna o åter träna hjälper faktiskt....sixten blir bättre o bättre !!!Jag har lagt in nya bilder i mitt galleri på honom nu !!!
Jösses vilken liten goding det var!!

Den där sovstilen (fläker och visar hela magen) känner jag igen. Orup kör precis samma stuk! *s*
Ja det där med barn är viktigt, mina föräldrar hade en Jack Russell innan, den fick tyvärr en knäpp när den blev könsmogen och gick till attack mot allt och alla. Min dotter var den som råkade mest illa ut. Så nu har både jag och mina föräldrar stenkoll på att allt ska bli rätt och gå bra. Så jag håller koll på treåringen så att han inte går över gränsen och mina föräldrar håller koll på Orup.
Men det har knappt behövts alls! Orup förstår familje-rang utan problem, och min 3åring är duktig på att låta honom vara ifred och bara leka när Orup själv kommer fram.
En enorm lättnad, snart kanske vi kan vara lugnare. Men det känns bra att alltid ha koll också.
Orup älskar föressten sök-lekar, och är rejält duktig också. När mina föräldrar är ute i skogen med honom brukar en av dom gå ut tio minuter före och gömma sig under en gran eller något, sen får han leta efter husse/matte. Den absolut populäraste lekarna av alla!

Dom kräver ju ganska mycket aktivering, både med kropp och psyke. Orup blir som en gnällig bäbis om han inte får träna och motionera tillräckligt.