• Mickan21

Viktväktarna eller viktklubb.se...???

Hej

Nu ska jag åter igen efter ett stort antal tidigare försök ta tag i min övervikt.
    Jag körde senast Cambridge pulver diet. Den är tuff å effektiv men klara det bara några veckor sen äter jag upp mig igen.

Nu funderar jag på att försöka hitta balansen att försöka arbeta med min vikt. För tidigare har det funkat som så att antingen får jag äta allt eller ingenting.
    Det är svårt att hitta balansen.
    Men nu vill jag antingen gå med i viktväktarna igen eller testa viktklubb.se.
    Tror någon utav dom kanske skulle funka eller vad tror ni?

Vilket föredrar ni? Positivt å
    negativt om båda.
  • Svar på tråden Viktväktarna eller viktklubb.se...???
  • Zoe80

Jag gillar verkligen viktväktarna, har inte använt mig av viktklubb.se så kan varken språka för eller emot det alternativet.
    Tycker viktväktarna är enkelt och det fungerar verkligen om man följer programmet.
    Själv är jag för lat för att räkna kalorier i livsmedel och GI blev lite för ensidigt för mig, vill kunna äta alla typer av livsmedel, viktväktarna är så smidigt då.

Tror egentligen inte att det finns ett bästa alternativ som gäller för alla, det handlar om vilken livsstil du har och vad du föredrar. Bara läsa på om de olika metoderna och välja det alternativet som du tror funkar bäst i din vardag.

Lycklig mamma till underbara Wilma 2007-03-26
  • Supertesco

Jag har testat båda och gillade viktklubben allra bäst. Jag gick ner i vikt med båda varianterna också men jag tycker att Viktklubben var lättare att applicera på verkligheten så att säga. Gick ner 25 kg med viktklubben efter min graviditet. Jag rekommenderar det verkligen!

• Midwinter

Jag har också testat både, och tycker helt tvärtom än vad Superesco skriver. Jag tycker att VV är MYCKET lättare att hålla koll på. Fixade inte viktklubben alls.

Mao så är det olika från person till person.. Du får testa vilket som känns bäst

Svar på tråden Viktväktarna eller viktklubb.se...???