• Anonym (rädd)

Vart kan jag se om jag har betalningsanmärkning?

Jag skulle beställa en sak idag och valde faktura.
    Då kom det upp att det inte går för jag har obetalda fakturor?!

Jag har inget som jag vet som skall ha gått vidare efter inkasso.
    Vi hade mycket strul efter att vi flyttade under sommaren och räkningar som inte kom fram osv.
    Jag har betalat en grej till inkasso men inget som skall ha gått vidare efter det.
    Och det är ju om man inte betalar inkasso som man får en anmärkning?

Någon som vet hur jag kan kolla detta??

• Svar på tråden Vart kan jag se om jag har betalningsanmärkning?
  • Anonym

en betalningsanmärkning får man väl inte föränn skuld gått vidare till kronofogden? Kontakta dem i så fall...

• HellviHumle

Det enklaste är väl att höra med kronofogdemyndigheten.

• snowflake76
    logg81 skrev 2007-11-13 00:26:53 följande:
    tror du kan kolla sånt på www.ratsit.se eller googla på ratsit...
    Jag blev nyfiken och gick in och testade sidan,men jag fatar ingenting.vart kan man se där i fall man har betalningsanmärkningar?
  • HellviHumle

Du måste registrera dig och upplysninjgen kostar några kronor.

snowflake76 skrev 2007-11-13 00:35:31 följande:
    Jag blev nyfiken och gick in och testade sidan,men jag fatar ingenting.vart kan man se där i fall man har betalningsanmärkningar?
  • snowflake76
    HellviHumle skrev 2007-11-13 00:36:51 följande:
    Du måste registrera dig och upplysninjgen kostar några kronor.

Kan man göra det som privatpersion?

den ena värkar gratis.

Hur betalar man?

• Anonym (uc)

Ring till Uc
    Du säger bara vad du heter och att du vill kolla om du har en betalningsanmärkning och då ber dom om ditt personnr.
    Hur enkelt som helst och gratis.

Nr:08-6709000

• Anonym (rädd)

Tack!! Skall kolla era tips

• Anonym

det måste ju betyda att du har obetalda fakturer hos dem, alltså de företaget.

• Anonym (rädd)

Jag kollade på ratsit. Där var det markerat 0 på betalningsanmärkningar.

Och det är hos 2 olika nu som har sagt att jag har obetalda fakturor.

Vet inte om det är någon ny grej. Att det syns om något gått till inkasso.

• Anonym (Märkligt)

Exakt samma sak hände mig igår. Skulle beställa en grej, valde att betala med faktura, nätbutiken använder Kreditor som faktureringsföretag och det poppar upp en ruta som sa något om att "det går tyvärr inte för du har utstående fakturor som måste betalas först" eller så.

Så vitt jag vet har jag inte en obetald faktura, jag har inga anmärkningar men tja, det gick ändå inte.

Om det också var kreditor kanske de har något strul med någon databas?

• Anonym (Märkligt)
    Anonym (rädd) skrev 2007-11-15 13:46:39 följande:
    Vet inte om det är någon ny grej. Att det syns om något gått till inkasso.
    Det borde vara oväsentligt om något någon gång har gått till inkasso, det är ju ingen betalningsanmärkning...
  • Ayya

Kontakta dom som säger du har obetalda fakturor och be dom skicka kopior till dig på dessa fakturor.

Det syns INTE om det "bara" gått till inkasso utan KF måste ta ett beslut för att UC och andra kreditföretag skall se det som en anmärkning.
    Anonym (rädd) skrev 2007-11-15 13:46:39 följande:

Jag kollade på ratsit. Där var det markerat 0 på betalningsanmärkningar.Och det är hos 2 olika nu som har sagt att jag har obetalda fakturor.Vet inte om det är någon ny grej. Att det syns om något gått till inkasso.
  • Bigpapabear

Det enklaste är att ringa KFM. Det är gratis, går snabbt och då kan man även se ärenden som inte registrerats hos kreditupplysningsföretagen.

• Anonym (.)
    Bigpapabear skrev 2018-02-15 07:33:52 följande:

Det enklaste är att ringa KFM. Det är gratis, går snabbt och då kan man även se ärenden som inte registrerats hos kreditupplysningsföretagen.

Fast i det här fallet har nog skulden betalats eller preskriberats. Det är ju trots allt 11 år sedan ts behövde hjälp. Varför dra upp apgamla trådar?
  • Bigpapabear
    Anonym (.) skrev 2018-02-15 08:30:59 följande:
    Fast i det här fallet har nog skulden betalats eller preskriberats. Det är ju trots allt 11 år sedan ts behövde hjälp. Varför dra upp apgamla trådar?
    HAHA, missade halkade in på tråden från google. Vore nog bra om att alla gamla trådar låg i ett arkiv som inte indexerades eller folk (läs jag) läser datumet på tråden Oskyldig
Svar på tråden Vart kan jag se om jag har betalningsanmärkning?