Sveda i underlivet
Jag hade nyligen en svampinfektion som jag upptäckte själv och behandlade med Canesten som jag gjort förr. Det gick bra och klådan försvann. Behandlade i två veckor. Har haft svamp tidigare, ffa när jag var i tonåren, så jag vet hur det fungerar för mig och har lärt mig undersöka mig själv.
Nu har jag precis fått min mens igen och har känt en avlägsen sveda i underlivet när jag kissat senaste dagarna. Jag har därför inte använt tampong på ett par dgr för att inte reta om det är något som är fel. I morse sved det lite igen och jag kissade en gång ganska lite. Kände en svag klåda och tänkte att det var en ny svampinfektion (jag kan känna av sveda då) så jag använde svampsalvan. Klådan är nu borta men det svider hela tiden, inne i underlivet. Kissade igen nu när jag kom till jobbet, sådär lite som man gör vid en urinvägsinfektion men svedan är nu konstant.
Kan det skada att använda salvan när man har mens?
Tror ni att detta är ngt annat?
Vad kan det vara och vad ska jag göra?
Sjukvården nås aldrig. De har telefontider man aldrig kommer fram på och de har aldrig öppet när man kan komma. Dessutom gör de aldrig nåt när man väl lyckas få kontakt med dem.
Vill avvakta ett tag, men tror ni att det är ok? Eller bör jag ta ledigt och söka hjälp direkt?