• Saga80

Färga håret rött?!

Ska till frissan, funderar på att färga mitt ljus/mellanbruna hår rött...
    Vad tror ni om det? Vilken röda färg i så fall? Har aldrig haft rött, skulle va kul att testa...Såg en tjej som hade en ganska ljust röd färg (ej åt det orange hållet), tyckte det var snyggt!

• Svar på tråden Färga håret rött?!
  • Sofiad85

jag hjälpte min syster att färga håret rött och hon är jätte blond det vart skit snyggt..det va lite röd,brun så jag tycker att du ska sattsa på det..det e ju skönt att förendra sig ordenkligt någon gång..lycka till

• Anova

Prata med din frisör..Jag försökte själv en gång att färga håret rött, det blev rosa..

• Lacrima

Jag är egentligen naturligt blond men har numera rött överhår och mörkbrun (ser dock svart ut) underhår. Trivs faktiskt rätt bra med det! Tycker allt du ska testa färga det rött om du vill, det är ju inne med rött hår i vår. Prata med din frisör så kan nog hon/han hjälpa dig!
    Lycka till!

• vackrastarflow

rött är superfint!!

jag är naturligt rödhårig, men det har brunats ut med åldern *usch va gammal jag är...*
    så jag färgade det som det var förut, kastanjerött. jättefint!! får en guldtouch när solen lyser.

• Pink Muffin

Håller med de andra - rött är jättefint. Jag tycker att de mer naturliga nyanserna är snyggare än de mer "orealistiska" röda tonerna... Brukar själv tona håret rött och göra ljusa slingor hemma - blir kalasbra!!

Lycka till!

• FiaFågel

rött är skitcoolt ..jag har haft det många gånger. MEN!!!!!!!!!!!!! det är jättesvårt att få bort sen. Det måste växa bort.
    Tona rött är bättre än färga!

• miss maple

Granat, Korallrött tex..
    Väldigt fina färger tycker jag iaf.

• Lacrima

FiaFågel:
    MÅSTE det växa bort? Har färgat rött hår och håller på att försöka ta bort det, och visst är det svårt, men det verkar ha tonat ner sig lite iaf...

• Anova

Färg växer bort, toningar tvättas bort

• Lacrima

Jo, men man kan ju avfärga håret...

• amathea

En annan sak att tänka på är att rött hår tappar oftast färgen ganska fort....Jag färgade inte hela mitt hår rött, utan hade lite brunt kvar överst, så slipper man utväxten.... och så behöll jag mitt bruna underhår oxå.
    Så det röda lyser igenom resten...
    jätteläckert!

• Nightfalls

Nej,det är inte så fint till sommaren. Finare till hösten tycker jag.

• Poena

Beror på lite vilken röd ton det är. Kan vara snyggt och kan samtidigt se för j-kligt ut beroende på vilken person och frisyt som färgen hamnar på.

Att tänka på, precis som amathea säger så tappar rött frägen fort! T ex så gjorde jag röda slingor för ett par år sen i ganska mörk färg och de tappade mycket av färgen på några veckor! vitkigt också att du använder rätt schampo och balsam annar kan man råka tvätta bort färgen också.

Sen kan det vara lite onödigt att göra det inför sommaren eftersom solen kommer bleka bort en hel del av färgen också, så att man är medveten om det bara.

• FiaFågel

du kan inte avfärga rött.

jag är mörkblond. jag fick bleka håret 2-3 ggr per dag i en vecka för att få bort det röda. jag testade 3 sorters avfärgning samt att färga ttillbaka min naturliga färg - men det gick inte.

• kobra

det bleks och blir ganska dassigt till sommaren, tycker att det passar bättre till höstfärg

• dexterswife

Kolla upp vad din frisör har för färger!
    Jag har väldigt rött hår (understatement nästan ) och den håller jättebra. Färgar ca var 7:e vecka, men varannan gång bara utväxt. Färgen som min frisör använder kommer från Farouk och är dessutom mycket bättre för miljön och dig själv. Luktar tex inget. Och med den kan man avfärga håret också! Har hört att Goldwell har ett liknande system för rött hår nu.

• Lacrima

FiaFågel:
    Jag håller just på att avfärga mitt röda hår för att få tillbaka min naturliga hårfärg som är mellanblond. Visst kommer det ta ett par gånger hos en frisör, men mitt röda är på väg bort. Men visst är det svårt att få bort det.

Pinkie:
    Jag går till min frisör som avfärgar håret. Tror man kan göra det själv.

• Linisen

GÖR INGA AVFÄRGNINAR HEMMA!!!!!

Jag har jobbat på salong och vet av erfarenhet att man INTE ska avfärga hemma!

MAn tar bort pigment genom att avfärga men nåste sedan tillsätta annan färg för att inte hårstrået ska vara helt "öppet"
    Oftas en toning så nära den naturliga hårfärgen som möjligt och gärna något med ask i då det är motsatsen till röda pigment. Man kan också dämpa röda/orange och guldiga toner med hjälp av silvershampo. Man kan också göra täta inpackningar som INTE ÄR FÄRGBEVAVARNDE om man vill påskynda processen!!!

Lycka till och fråga gärna om ni vill veta mer!

Linisen

• Kirsi

Jag har rött sen ca 1 år tillbaka (mellan blond från början). Trivs jätte bra i det. Testa att tona wellas (orange förpackning) intensivröd. Då blir du röd.

Svar på tråden Färga håret rött?!