• Chiqita75

Smal och kort syskonvagn

Någon som vet om det finns syskonvagnar som är smalare än 73 cm ? Vilka vagnar är det som är 73 cm ? Den får dessutom inte vara för lång så vagnar på längden går bort.

• Svar på tråden Smal och kort syskonvagn
  • DKNY1

Vi har en Ora och den är liten (men kan inte måtten på rak arm, 73 tror jag). Nästan i samma storlek som vissa singelvagnar, t.ex danska.

• Chiqita75

Ja du...det må bli trångt men jag har inget val, måste ha en liten och smidig vagn om jag överhuvudtaget ska kunna gå och handla. Den måste dessutom gå in i hissen.

• STA

Jag har en XAdventure som är 72cm bred och är ganska kort. Jämför man den tex med babytravel som är mycket längre, men de finns ändå bra med utrymme för två barn. Jag har tvillingar och detta är min tredje tvillingvagn och jag är så nöjd med den..absolut smidigast av alla vagnar jag provat.Enda nackdelen är att handtaget är ganska högt och de är inte justerbart.
    http://www.mammarazzi.nu/system/search/product.asp?brandid=0&catid=0&container=20&branchid=2&id=687

Bakom varje hög av sand finns guld för den som letar.....
  • polaris

Skulle det inte gå med ståbräda alternativt sjal/bärsele till den lilla?

• Chiqita75

Polaris: Min tvååring skulle aldrig stå kvar på ståbrädan, får han chansen så springer han all världens väg. Har dessutom en 4-åring som skulle kunna ställa till världens liv om hon inte fick stå på ståbrädan (hon tycker det är superroligt nämligen). Men går det verkligen inte att lösa på annat sätt så är jag ju tvungen, handla måste jag ju.

STA: Ska genast kolla in den vagnen.

• Jasusu

Phil and Teds är ju inte så bred eller lång.

Har du kollat upp den?
  • Chiqita75

Nobless: Jag hade bestämt mig för en sån, fick tyvärr reda på igår att den är ca 118 cm lång och hissen är bara 100 cm djup.

• Jasusu

T.om om man fäller handtaget?

Kan man inte ställa vagnen lite på sne?
    För jag tror det blir svårt att hitta någon smidigare vagn.
  • Chiqita75

Nobless: Jag vet inte hur det är om man fäller handtaget, tänkte åka och mäta vagnen själv innan jag avskriver den helt. Det går inte att ställa vagnen på sned, hissen är bara 90 cm bred. Är tveskam om jag överhuvudtaget får in en vagn där dom sitter på bredden, man måste ju få plats själv oxå så en P&T är ju helt klart bäst om den inte är för lång.

• Jasusu

Jag tror inte att det finns någon syskonvagn som är mindre än P&T och lika bra.

Du kan inte ställa vagnen där nere och bära upp bebisen i mjukliften?
    Eller så kanske du ska fundera på att köpa tex sjal?
    Så kan din två-åring sitta i vagn och din 4 åring gå.
    nu har jag tagit för givet att du ska ha ett tredje barn 
  • Chiqita75

Nobless: Jag tror inte heller att det finns någon vagn som är mindre och bättre än P&T men för att göra det hela krångligare så finns det ingen möjlighet att ställa vagnen nere. Det finns cykel/barnvagnsrum men då måste jag ner i källaren och för att komma dit så är det hiss som gäller eller ett par trappor med två låsta dörrar att gå igenom. Hehe...känns som att jag motarbetar dina förslag. Jag måste nog åka och mäta P&T idag, jag jämförde med en valig Emmaljunga som stod bredvid förut och då såg dom lika lång ut och min EL går faktiskt in. Visst är det en omöjlighet att få plats i hissen tillsammans med en vagn som är 75 cm bred när hissen är 90 cm bred ?

• Jasusu

P&T smalnar ju av där fram så det har hänt att jag har stått bredbent över vagnen he he.

Det mesta funkar om man trixar lite.
    Givetvis så ska man ju inte stå för nära hissdörren så att något kan fastna.
    Ingen fara att du inte nackdelar!
    Det måste ju verkligen funka för dig och det är ju bara du som vet hur det ser ut hemma hos dig
  • Chiqita75

Jag var och mätte en P&T på Barnen Hus idag, om man inte har syskonsitsen på i bak så går den nog in i hissen. Är den krånlig att plocka bort dom gånger man ska åka hiss tro ? Verkar inte finnas någat annat alternativ för mig så jag måste nog chansa och beställa en. Då kommer nästa problem istället, vilken färg man ska ha. *beslutsångest*

• Jasusu

Nej den är lätt att plocka bort!

Ja färg..den gråa är fin sen så gillar jag den gröna och camoblå.
  • Triple Trouble

jane powertwin kanske eller en Hauck I'coo Platon Duo 4, vet inte hur långa de är iof, men smala som en enkelvagn. Haucken kan man dessutom ta bort en sits om man bara vill ha ett barn med sig, då blir det osm en vanlig enkelvagn

fint namn på dottern förresten, det heter min snart tvååriga dotter det är rätt ovanligt, inte många som heter det "nuförtiden"

• Triple Trouble

läste nu att de inte fick vrar på längden, men jane är kort som en singel iaf, det vet jag

Svar på tråden Smal och kort syskonvagn