• JLS

Till er som har en sodastreamer:)

Tänkte att jag skulle köpa en sodastreamer till min älskade törstiga sambo som alltid dricker Loka och annat bubbelvatten:) Blir nog den perfekta julklappen till honom.

Jag undrar vilken ni har och om ni kan rekommendera den?

Läser på en hemsida på nätet och det står följande:

Med exklusiva SodaStream Design gör du snabbt och enkelt bubbelvatten eller läsk i 16 olika smaker. Direkt från kranen ner i flaska, bubblande och klart att dricka på tre sekunder.

Förutom maskinen ingår även:

- 1 st Gaspatron som räcker till 60 liter vatten.
    - 2 st 1-liters PET-flaskor med specialkork för att behålla kolsyran längre.

Min fråga är, de här pet-flaskorna återanvänder man väl hela tiden? Så man behöver inte köpa fler sådana?

Och det här med gaspatronen, har ni någon aning om de är svåra att få tag på och hur mkt en kostar?

Hjälp vill hitta hans julklapp redan nu:)

• Svar på tråden Till er som har en sodastreamer:)
  • Axels och Annies mamma

Ja, man återanvänder flaskorna, det är bara att skölja ur dem med ljummet vatten och lite diskmedel. Gaspatronerna finns lite överallt bla på Cervera, Elgiganten, Siba, OnOff, Coop dvs de flesta ställen där de säljer Sodastreamern.

Lev livet nu, imorgon kan det vara för sent!
  • JLS
    Axels mamma skrev 2007-11-13 10:08:34 följande:
    Ja, man återanvänder flaskorna, det är bara att skölja ur dem med ljummet vatten och lite diskmedel. Gaspatronerna finns lite överallt bla på Cervera, Elgiganten, Siba, OnOff, Coop dvs de flesta ställen där de säljer Sodastreamern.
    Tack för svaret Det blir nog en Sodastreamer som julklapp till sambon, han älskar ju sitt bubbelvatten. Själv dricker jag nästan aldrig Loka eller sånt men han blir nog glad hihi
  • Fru Indosaurie

åh! jag har önskat mig en när jag fyller år.
    Jag älskar kolsyrat vatten och det är SÅ drygt att inte ha hemma när man vill. Nu när jag är gravid så är jag även sugen på cola och lite alla möjliga saker toppen att ha en egen maskin!
    Men jag vill ha en WasserMaxx ist, tycker att dom är snyggare

• JLS
    Fru Indosaurie skrev 2007-11-13 10:14:53 följande:
    åh! jag har önskat mig en när jag fyller år. Jag älskar kolsyrat vatten och det är SÅ drygt att inte ha hemma när man vill. Nu när jag är gravid så är jag även sugen på cola och lite alla möjliga saker toppen att ha en egen maskin!Men jag vill ha en WasserMaxx ist, tycker att dom är snyggare
    Jaså vad är det för nåt? Finns det någon hemsida där jag kan titta på dom? Vill att min älskling ska få den bästa och finaste
  • Lisa1976

Vi har en wassermax, den är jättebra och snyggare än sodastreamern. Billigare också tror jag. Jättebra julklappstips!

• mal

Har en wassermaxx, patronen kostar 78 kr på okq8.

• zaaga

Är toknöjd med vår sodastreamer!!
    Smaktillsatserna som finns till bubbelvattnet är också toppen.

Nya kolsyrepatroner kostar 80 kronor, men de räcker hur länge som helst! Ta med den gamla patronen bara, annars kostar det mer än 80 när man ska byta (har jag för mig)!

En bra present är det i alla fall. Det är lätt att få tag på smaktillsatserna också, finns på många ställen.

• Maggis

Vill bara hoppa in och säga att "eget" bubbelvatten smakar mycket bättre än det köpta. Tycker jag, i alla fall. Ännu en bra anledning att handla kolsyremaskin.

//Maggis
  • Fru Indosaurie
    Maggis skrev 2007-11-13 10:25:09 följande:
    Vill bara hoppa in och säga att "eget" bubbelvatten smakar mycket bättre än det köpta. Tycker jag, i alla fall. Ännu en bra anledning att handla kolsyremaskin.
    men gissa om jag blir sugen!
    jävlar om jag inte får en i present
  • JLS

Men det låter ju toppen, då har jag hittat julklappen till min sambo

Tack än en gång för alla svar, jättebra för nu blev jag helt säker på mitt val av julklapp, tror han kommer bli glad

• Maggis
    Fru Indosaurie skrev 2007-11-13 10:26:21 följande:
    men gissa om jag blir sugen! jävlar om jag inte får en i present
    Då håller jag tummarna för att du får en.
    //Maggis
  • Fru Indosaurie
    Maggis skrev 2007-11-13 10:32:33 följande:
    Då håller jag tummarna för att du får en.
    tack
    Annars skulle jag köpa en själv idag! mmm.
  • versan

Glöm inte att du är tvungen att byta ut flaskorna efter att bästföre datumet (står på flaskorna) går ut annars finns det risk att plasten utarmas och exploderar vid en pumpning av kolsyra.

• Gorban

Vi har en Soda Stream Design. Vi testade lite olika smaktillsatser men tyckte inte att de var något vidare så nu gör vi bara bubbelvatten och det blir jättebra.

Vi köpte en gaspatron till för den tar alltid slut vid fel tillfälle. Nu kan vi sätta in den nya och åka iväg och byta den tomma.

• Freiya

vi har en wassermaxx, den är kanon! och som flera andra skrev, mycket snyggare än soda streamern.
    nu finns det ju en tillsats med som inte är som läsk, utan bara som smaksatt vatten, tex loka lemon. det har jag inte sett innan, fast det kanske har funnits länge?
    på ullared har dom wassermaxx för 599:-, på netonnet kostar den 699:-. patronerna kostar 60:- på ullared.
    jag fick min när jag fyllde år, den 9e september, och den tog slut nu förra veckan. då gör jag ca en liter om dan, så en patron håller rätt länge!

Nu flyger vi, sa räven. Kastade grisen i tryckkokarn.
Svar på tråden Till er som har en sodastreamer:)