• Tjofsen

Flera word-dokument till ett enda???

Går det att koppla ihop ett antal word-dokument med enkelt tryck på nån knapp elller måste man gå igenom 16 olika dokument och markera, kopiera, klistra in????

Så det blir ett enda???

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-14 13:44:48:
    Ja kanske är oklar i vad jag vill...

Här är ett dokument
    Här är ett till dokument
    Här är ett tredje dokument

Jag vill att de alla ska vara till ETT dokument!! Så när man läser det ser man att det första dokumentet är den första sidan, sen kommer det andra på sid två och det tredje på sid tre osv.

Jag vet att man kan markera, kopiera och klistra in. Men när man har 16 olika dokument så hade det varit enkelt att använda någon funktion att lägga dem alla i ett enda med några enkla tryck.

FINNS det så man kan göra det?

• Svar på tråden Flera word-dokument till ett enda???
  • c0ol

sök på sammanfoga i word hjälpen, konstigt att inte fler använder den.

• Tjofsen

Nä, det står inget där. Bara jämföra och sammanfoga och det är ju inte samma sak.

Koppla dokument kanske man kan kolla på.........*letar*

• Exchange
    Tjofsen skrev 2007-11-13 11:29:44 följande:
    Går det att koppla ihop ett antal word-dokument med enkelt tryck på nån knapp elller måste man gå igenom 16 olika dokument och markera, kopiera, klistra in????Så det blir ett enda???
    Koppla ihop betyder att du vill att de 16 dokumenten ska länkas till varandra.

Sammanfoga betyder att du sammanfogar några saker till en. Vilket är det du vill göra?
  • Tjofsen
    Exchange: Istället för att gå in i varje dokument och "markera allt", "kopiera" ----gå till huvuddokumentet och klistra in allt osv. med varje dokument, tänkte jag att det kanske fanns nåt snabbare sätt att lägga samman fler dokument till ett enda.
  • c0ol

ja jämför och sammanfoga är det du ska göra, var kanske otydlig

• Tjofsen

jaha...ok...då ska man använda samma funktion som när man jämför två dokument (varav ett kanske har ändrats) - Man gör på samma sätt då???

• Exchange
    Tjofsen skrev 2007-11-14 13:12:17 följande:
    jaha...ok...då ska man använda samma funktion som när man jämför två dokument (varav ett kanske har ändrats) - Man gör på samma sätt då???
    Jamen ordet sammanfoga betyder ju just det du vill göra....
    Tjofsen skrev 2007-11-14 10:07:51 följande:
    Exchange: Istället för att gå in i varje dokument och "markera allt", "kopiera" ----gå till huvuddokumentet och klistra in allt osv. med varje dokument, tänkte jag att det kanske fanns nåt snabbare sätt att lägga samman fler dokument till ett enda.
    Och det skrev jag ju innan med. DU verkar tro att koppla ihop betyder sammanfoga och att sammanfoga betyder ngt annat????

Du vill sammanfoga.
  • Tjofsen

Skäll inte på mig!!!! *skratt* Jag har ju ingen ANING.

Jag har provat att "jämför och sammanfoga" dokument. Och det funkar ju inte. Det använder man när man lägger ihop två dokument som ska jämfäras med ändringar etc.

Koppla -funktioner anger bara "kuvert, katalog" etc. Den funkar inte.

Så ge mig konkret vägledning på ett pedagogiskt sätt om ni vet hur man gör.

• jannej

Ska du infoga hela det ena dokumentet in i det andra eller rör det sig bara om vissa utvalda delar? Är tanken i så fall att du skall lägga in hela det ena dokumentet i slutet på det andra eller mitt i, eller är tanken att du skall ta tex sida 1 i dokument 1 och lägga in på sidan 2 i dokument 2 och sida 5 från dokument 1 och lägga in på sida 8 i dokument 2?

Är tanken att du skall lägga in hela dokument 1 i slutet på dokument 2 så är det ju enklast att du markerar allt i dokument 1 och klistrar in i dokument 2, tex genom att använda Ctrl+A eller så går du via redigera-menyn och väljer markera allt och sedan klistra in i det andra dokumentet.

• Tjofsen
    jannej skrev 2007-11-14 13:41:00 följande:
    Ska du infoga hela det ena dokumentet in i det andra eller rör det sig bara om vissa utvalda delar? Är tanken i så fall att du skall lägga in hela det ena dokumentet i slutet på det andra eller mitt i, eller är tanken att du skall ta tex sida 1 i dokument 1 och lägga in på sidan 2 i dokument 2 och sida 5 från dokument 1 och lägga in på sida 8 i dokument 2?Är tanken att du skall lägga in hela dokument 1 i slutet på dokument 2 så är det ju enklast att du markerar allt i dokument 1 och klistrar in i dokument 2, tex genom att använda Ctrl+A eller så går du via redigera-menyn och väljer markera allt och sedan klistra in i det andra dokumentet.
    Tack....ja, det vet jag ju. Men i exempelvis Pdf går det ju att sammanfoga fler dokument till ett enda. Jag tänkte om någon visste om den möjligheten fanns i word också.
  • jannej

Det enklaste är nog att klippa och klistar

• Tjofsen

Nej det enklaste vore att ta fram första dokumentet och sen bara bocka i vilka som ska följas...*hi,hi* Men jag får väl ta fram sax och klister

Svar på tråden Flera word-dokument till ett enda???