Linda och Fredrik skrev 2007-11-14 08:51:00 följande:
Min lilla..: Jag hade första anfallet när jag var 17 år så det måste ha varit 97 tror jag. Då bode jag i England hos min mormor så det var lite extra kämpigt då det blev så mkt ståhej. Sen den dagen har jag haft ordentliga anfall ett par ggr/året. Allra värsta anfallet och största stenen hade jag sommaren -04. Då fastnade stenen i ledaren och byggde snabbt på sig till 1,5cm i diameter. Detta ledde till stopp i ledaren och jag höll på att styrka med då det ledde till akut infektion i kroppen och njuren stängde ner sig själv. så en njurkat hela sommaren och tillsist så fick jag en OP och de försökte plocka ut stenen, vilket inte gick utan den sprängdes. Sedan dess så har jag röntgat mig en/ggr halvåret. Så i söndags slutade det med ambulansen och akutanfall. tog en dubbel spasmofen hemma och fick 75 voltaren i muskeln i ambulansen. Sen en trippel dos antibiotika i muskeln på akuten. Då släpte det såpass att jag kunde åka hem igen.Så nu dags för ny röntgen. Vet sedan tidigare att jag iaf har 5 sten i vä njure och minst 1 ihöger.Så hur mås det idag bättre??
Har ont. Har stoppat upp min första supp och jag känner hur jag måste göra nr 2 på toa. Läkaren sa att jag borde lyssnat på kroppen i måndags och åkt in. Kissar inte blod längre.
Hade feber 37.0 trots att jag var drogad med 2 citodon (hade tagit citodonen 8 tiden igår morse och igår vid 12:15). Åkte in vid 18 tiden.