• FruCissy

Han kräktes

Sonen som nästan aldrig kräks, kräktes ordentlig i kväll. Allt kom upp, middag och välling. Fick i honom lite välling och fruktpuré sen.
    Han har ingen feber (hade 37,0 i kväll). Vad kan det vara tror ni ??
    Han har varit lite hård i magen de sista dagarna, altså tror jag inte det är magsjuka. Kan det vara något han ätit ?

• Svar på tråden Han kräktes
  • Hushi

Vi hade det likadant i gårkväll!
    Jag tänkte också att det kanske kunde vara nåt hon ätit men jag vet inte vad det skulle vara.
    Mitt förslag var att det är tänder på gång...men jag vet inte...

• FruCissy

Jag kollade med BVC i dag, då han var lös i magen i morse. Natten har varit lugn. Hon trodde oxå att det kunde vara tänder på gång.
    Har inte kräktes mer i alle fall.

• Hushi

Skönt!
    Vår unge har inte heller kräkts mer. Hon har ingen matlust och är lite tröttare än vanligt men magen är ok. Jag hoppas att det är tänder för maginfluensa är så jobbigt!
    Nu ska vi ut och köpa klorin till lakan och täcken och handukar..... Lillan hade ätit chockorange mat innan hon kaskadkräktes igår så inga fläckar gick bort i tvätten...

• mimmipigg

Jaså, kan dom kräkas av tänderna?
    Min tjej kräktes i fredags och i söndags såg hennes första små gryn i underkäken. Trodde det var för att hon drack av poolvattnet på babysimmet men då kanske det var tänderna då (?)

• Nela

Åhh vad skönt att jag hitade denna tråden! Min son kräktes också så i morse! Fattade inte alls vad det var, men det syns ju två vita prickar, kanske är det tänder då? Han har varit gnällig efter det och inte velat äta mer alls. Vi får se hur det går med middagen...

• FruCissy

Nja, det var magsjuka verkar det som. Han har haft diarre och spytt två gånger i dag, så det verkar vara magsjuka. Huff, inget kul.

• Hushi

Nej!
    Vad jobbigt! Här verkar det vara nåt annat....men om det är tänder återstår att se.

• LisaLotta

Hade precis lagt in ett inlägg om att min lilla tjej på 3 månader spytt nu på morgonen, så hittade jag den här! Kanske kan vara små tänder på G?! Vore ju bra, magsjuka är så läskigt... Hon sover nu i alla fall, får se hur hon verkar när hon vaknar!

• Hushi

Nu har lillan fått hög feber men hon har inte kräkts nåt mer och är fortfarande ok i magen.... BVC trodde mer på virus än tänder... vi får se...

• Nela

Åhhh... jag får inte tag på BVC... Min lille äter inte som han ska och har spytt 1 gång igår och idag... Ingen feber dock...

• Hushi

Nela, det låter som maginfluensa.
    Vår flicka hade det för tre veckor sen och BVC trodde att det kan vara samma virus som går runt i kroppen på henne.
    Att barnen inte torkar ut är det viktigaste vid maginfluensa. Om du ammar kan du göra det. Annars är det bra med vätskeersättning. Morotssoppa, rårivet äpple, blåbärspurée, mosad potatis är bra influensamat.
    Lycka till!

• Lilla Linnéa

Det går magsjuka nu. Båda min barn har just haft det.

• Nela

Tack hushi!!! Ska genast iväg till köket!

Svar på tråden Han kräktes