• Pyret80

Hur ska det kännas i v16?

Är gravid för första gången och är nu i vecka 16. Undrar "hur" man ska känna sig... Har inte mått illa alls under min graviditet bara varit lite öm i brösten. Jag är orolig att det är något fel eftersom jag inte "känner" mig gravid (brösten är inte ömma längre). Har fått större mage men kan inte känna livmodern, är det onormalt? (Gjorde ett UL för tre veckor sedan och då såg allt jättebra ut.)

• Svar på tråden Hur ska det kännas i v16?
  • luxflux

Hej!
    Jag tycker bara att du ska vara glad att du inte mår dåligt!:) Jag är sjukskriven för att jag inte har kunnat behålla någon mat. Trodde att bebisen skulle ta stryk av det. Men vi var på ultraljud igår och den mår prima! Kul att nån mår bra!:) Jag kän ner inte heller min livmoder, det är verkligen inget konstigt. Frågade min barnmorska om det och hon sa att det är så svårt att veta vad man ska känna efter liksom. Jag känner ingenting i brösten heller, det är ju bara skönt tycker jag. Nä var glad över att du mår bra och att ditt UL var bra. Njut!

• Eisa

Jag har midjemått 76 cm som vanligt
    Börjar tro att det inte finns nåt barn där inne

• lizagirl

Du kan läsa in min graviditetsräknare om hur jag hade det nr jag var i 16 veckan

Mamma till Julia född 060606 och bebis i magen BF 080402
  • Viggo och pyrets mamma

Jag är också en sån där som mått bra hela tiden, börjar märkas att magen växer nu, har inte varit öm i brösten eller nåt sånt, men döm om min förvåning när jag trvara iväg för att köpa en ny BH och expediten säger att jag gått upp 2 kupstrl jämfört med den BH:n jag hade på mig när jag kom, och jag tycket inte att den satt så dåligt Så nog händer det saker alltid, man kan faktiskt gå en hel graviditete och må superbra och om du gjorde UL i v 13 så är risken att nåt är fel minimal så passa på och njut, det är inte för inte som de kallar de veckor vi nu befinner oss i fram till amn börjar känna barnet för spökveckorna...

• Myan81

Jag går in i vecka 16 imorgon occh jag känner ingenting... Har mått illa dygnet runt i fleeeera veckor och spytt som en gris, men det har gått över nu. Känner ingenting i brösten, är inte särskilt trött längre och det syns inte en tillstymmelse till bebismage Börjar undra om jag hittat på allt, men jag vet bestämt att vi fick lyssna på hjärtljuden i v. 12 och det verkar väl konstigt om nåt hemskt hänt efter det utan att jag märkt det??

• Pyret80

Tackar för alla inlägg! Skönt att veta att man inte är ensam med sina tankar.

• MsBeauty

Jag är också i vecka 16 och jag mår helt normalt.. som om jag inte var gravid.. men oroar mig inte trots att jag inte varit på UL, inte hört hjärtljud, jag har ingen gravid-mage och känner inga symptom.. förstår inte hur man kan oroa sig konstant och tro att man inte är gravid när man redan sett barnet eller hört hjärtljuden.. men det har jag sett många bevis här på Fl att man kan så.. Tror i alla fall att det är helt normalt att må så här i vecka 16..

• bebbe made in italy

Kände inte nåt i v 16, man är ju inne i en riktig döperiod då som är lite trisst. Men så börjar man känna rörelser och då är det kul igen helt normalt att inte känna nåt i v 16...

• Meli

Mår man inte illa ska man vara TACKSAM

jag tror inte man ska känna sig på något speciellt sätt, men magen ska ju ha börjat växa lite i alla fall, beror på om det är första barnet och hur vältränad man är.

• Tjofsen

Det är nu det kallas för spökveckor. Man känner inte mycket.....

Svar på tråden Hur ska det kännas i v16?