Några dumma frågor till er som varit i Thailand förut
Skulle behöva en såndär kalender med nedräkning där det står allt man måste ordna innan resan. Vi reser om några veckor och jag har ingen koll alls känns det som! Har aldrig rest så långt förut och definitivt inte chartrat!
Så, här kommer några (dumma) frågor till er Thailand-experter:
1. Behöver man något visum när man bara ska vara borta i 14 dagar?
2. Om man valt reseförsäkring som tillägg på sin resa, behöver man då någon form av intyg på detta? Eller vad visar man upp om man mot förmodan skulle bli sjuk eller liknande?
3. Behöver man något mer än vaccinera sig mot hepatit, magsjuka och ha med sig magsjuke-tabletter i medicinsk väg? Myggmedel eller så? Och en fråga i samband med detta: behövs intyg på ALL "medicin", alltså även p-piller man har med sig? (Jättedum fråga, jag vet men jag har ingen aning... kommer de stoppa mig i tullen med mina p-piller? )
4. Hur mycket pengar behöver man ha på sig på ditresan? Alltså hur mycket behöver man växla innan och var gör man detta? På flygplatsen? Forex? (Räknar med att ta ut resten av pengarna i någon automat där nere allt eftersom)
5. Får man information av resebolaget när man kommer hem? Finns det någon att ställa frågor till där? När man reser chartrat så är det väl någon som guidar en hela vägen fram till hotellet?
6 Finns det något mer som är viktigt att ha med sig mer än pass, pengar och tandborste?
Det var alla frågor jag kunde komma på nu.
Tack för svar!
/En mycket ovan resenär