• Marlene B

Varning för skopunkten.se!!

Nu försöker detta företag ta ut dubbla retur avgifter trots att det står att det kostar 39 kronor att retunera varor.

Är det någon fler som de försökt blåsa?

Jag trodde inte att ett så stort företag sysslade med så fula knep mot sina kunder.

• Svar på tråden Varning för skopunkten.se!!
  • Marlene B

Fan så många som haft problem där då, tänkte på antal inlägg i tråden

Hursomhelst så är det första och sista gången jag kommer att handla där.

• miniGrynet

Det har inte blivit fel bara då?
    Alla kan ju göra fel, även ett "stort" företag, utan att det är meningen att blåsa sina kunder.
    Har själv aldrig handlat där, och handlar hellre i butik så man kan prova skorna.

♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • Marlene B
    miniGrynet skrev 2007-11-13 20:45:14 följande:
    Det har inte blivit fel bara då? Alla kan ju göra fel, även ett "stort" företag, utan att det är meningen att blåsa sina kunder. Har själv aldrig handlat där, och handlar hellre i butik så man kan prova skorna.
    Nej jag skickade tillbaka de skor jag beställt eftersom de inte levde upp till förväntningarna och fick ett mail tillbaka att jag skuloe betala 78 kr i fraktavgifter och sedan skrev de ocr-nr och att de inte ksulle skicka ut någon faktura.

Kollade på hemsidan och där står det att det kostar 39:- att returnera.
  • Ex ungue leonem
    CloudBerry skrev 2007-11-13 17:04:12 följande:
    Nu försöker detta företag ta ut dubbla retur avgifter trots att det står att det kostar 39 kronor att retunera varor.Är det någon fler som de försökt blåsa?Jag trodde inte att ett så stort företag sysslade med så fula knep mot sina kunder.
    Jag har bara positiva saker att säga om Skopunkten
    Den som är utan skuld kastar första stenen.
  • Ex ungue leonem

Retur
    Beställd oanvänd och felfri vara kan retuneras inom 30 dagar. Vid retur kontakta kundtjänst via e-mail på [email protected] och använd den bifogade retursedeln som kommer i paketet, kryssa i orsaken till returen. (Se nedan om regler vid utnyttjande av erbjudandet "Välj 3 betala 2"). När du använder bifogade retursedeln debiteras du ett enhetspris på 39 kr oavsett antal skor du skickar. Avgiften regleras i efterhand. Vid betalning mot faktura sätts dina pengar in på ditt konto. Ange därför ditt kontonummer på returnotan. Om du betalt med kontokort återför vi pengarna på ditt kortkonto. Självklart kan du också byta varan i någon av våra butiker, klicka här för att hitta din närmaste butik. (Har du däremot köpt varan i någon av våra butiker kan du tyvärr inte byta den via vår e-handels butik.)

http://www.skopunkten.com/kundtjanst.aspx?page=4
    Där står att avgiften regleras i efterhand.

• Marlene B

Poodle:

Ja det står tydligt att de ska ta 39 kronor i retur och inte 78 kr för dubbla fraktvägar.
    Jag har läst denna text flera ggr.

• Ex ungue leonem
    CloudBerry skrev 2007-11-14 09:20:05 följande:
    Poodle:Ja det står tydligt att de ska ta 39 kronor i retur och inte 78 kr för dubbla fraktvägar.Jag har läst denna text flera ggr.
    Avgiften regleras i efterhand står det också? Hur tolkar du det?
  • Marlene B
    PoodleMy skrev 2007-11-14 09:21:35 följande:
    Avgiften regleras i efterhand står det också? Hur tolkar du det?
    Tja att om jag betalat med kort eller mot postförskott så regleras det i efterhand såklart.
  • Ex ungue leonem
    CloudBerry skrev 2007-11-14 09:39:55 följande:
    Tja att om jag betalat med kort eller mot postförskott så regleras det i efterhand såklart.
    Kan det inte även gälla fraktavgiften?
  • Marlene B
    PoodleMy skrev 2007-11-14 09:41:08 följande:
    Kan det inte även gälla fraktavgiften?
    Jo det var ju den jag menade.
Svar på tråden Varning för skopunkten.se!!