• Gnotten

Naturläkemedel vid för få och ev svaga spermier?

Någon som vet om det finns nåt naturläkemedel man kan prova om spermierna är för få, det kan också hända att de är för svaga, vid ICSI tog sig 8 av 13 ägg men vid vanlig IVF bara 1 av 12. Spermierna var från samma gång.

• Svar på tråden Naturläkemedel vid för få och ev svaga spermier?
  • Billan n

Intressant....Jag puffar upp denna tråden Flört

• NillaP

fisklever olja fick fart på min sambos grabbar han dricker det en klunk varje dag smakar vidrigt men verkar funka

• Gnotten

Tack för tipset. Ska köpa det imorgon så får han prova, fungerar det så gör det, annasrs har vi i alla fal försökt.

• Judda

Hej!

Vet att detta är en gammal tråd så vet inte om ni läser, men:

Vuxna ska absolut INTE äta fiskleverolja!! Det innehåller mkt D-vitamin som är mkt skadligt i för stora mängder (det kan bl a skada ett visst membran i örat och därmed orsaka dövhet!).

Det som ÄR nyttigt i fiskleverolja är omega-3 och det finns ju bättre tillskott av det! Vanlig fiskolja t ex!

Hälsningar
    /Judith, kostrådgivare

Man kan inte alltid välja hur man har det, men man kan alltid välja hur man tar det
  • Hjartesjalen

Min man ater omega-3, zink, + en multivitamin.

• isisisis

Min man blev ordinerad att äta stark E-Vitamin och Zink inför IVF i en månad innan eller 2.

• Judda
    isisisis: Gjorde det ngn skillnad? Vi ska börja med IVF snart pga för få simmare.
    Man kan inte alltid välja hur man har det, men man kan alltid välja hur man tar det
  • Hjartesjalen

Hur farligt e det att ta E-vitamin egentligen, pa burken vi kopte till min man star det att man ska passa sig om man har hjartproblem, om man ska in pa operation eftersom blodet inte kan koagulera lika bra osv, hur bra kan det da vara att ta E-vitamin?

Har hort tidigare att han ska ta det, men vet inte om han vagar nu, han har ju inte hjartproblem, men vad vet man, o om framtiden.

Vilken sort ar stark E-vitamin, hur manga mg om dagen ska mannen ta?

• Judda
    isisisis: Grymt!!
  • isisisis

Vet inte hur ni ställer er till genmodifierad mat.Men,
    Life butikerna säljer just nu E vitamin i kapslar.Billigt.
    Men de innehåller genmodifierade beståndsdelar.
    Det vill inte jag ha i min kropp. Litet tips bara.

• Hjartesjalen

Nej usch, det vill inte jag heller ha, det kan i langden gora mer skada an nytta.

• Judda
    isisisis skrev 2008-01-10 14:08:52 följande:
    Vet inte hur ni ställer er till genmodifierad mat.Men,Life butikerna säljer just nu E vitamin i kapslar.Billigt.Men de innehåller genmodifierade beståndsdelar.Det vill inte jag ha i min kropp.Litet tips bara.
    Nej, fy och usch, det vill man ju inte ha! Vad är det för beståndsdelar? Vad står det på burken?
  • isisisis

Det stod att denna burk innehåller genmodifierade beståndsdelar eller nåt sånt!
    Jag köpte aldrig burken eftersom jag inte vill ha något genmodifierat i mig i något led överhuvudtaget.

Jag tror på de forskningsrapporter från djurförsök som gjorts.

men det var tur att jag läste,för jag var på väg att köpa den.
    Det var e-vitamin i genomskinliga kapslar.
    Det verkade ju väldigt effektivt tänkte jag.....

• Snart vår tur

Det finns e-vitamin att köpa i Lifebutikerna som Inte är genmanipulerad. Dr Donsbach är ett märke som är bra. Cardi-E heter ett annat. Att butikerna skulle ha en produkt som var genmanipulerad ställer jag mig mycket frågande inför...vilket märke vad det?? Ofta tar de e-vitaminet från vetegroddar, och hälsobranschen är helt emot genmanipulering.

Jag rekommenderar en vitamin som heter 'multivitaminer för män' (märke:New Nordic) där i finns lite högre dos zink (22 mg) vilket är bra. Man kan oxå ta en extra e-vitamin och fiskolja ('pikasol' bäst tycker jag) Man kan oxå testa att ta ett preparat som heter 'X-tra vital man', det sägs satta fart på spermierna och även på lusten.

• MSW

Jag var hos en akupunktur i går och fick då tips om att köpa Astragalus droppar i Lifebutik till mannen som har slöa och få spermier. Han skulle ta 15-20droppar 2 ggr om dagen. Detta skulle förbättra spermierna, vi får väl se om det funkar.

hoppet är det sista som överger en
  • Ma Lu

Jag fick av min homeopat ett preparat som heter L-arginin till min man som har få spermier. Han åt dem lydigt men spermaprovet var inte alls bättre vid nästa isci. Dock var befruktningagraden bättre och jag är nu gravid så kansek ändå...

När jag nämnde l-argininet för en annan "alternativare" jag gått hos flinade han dock och tyckte det var jättekul att min man fått dess kapslar. Han påstod att det var samma sak som att äta ägg Och ja, jag vet inte. Själv var jag väldigt sugen på kokt ägg under ivf-perioden och under första delen av graviditeten. Ett ägg var till frukost kanske?

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Hjartesjalen

Ja ett agg var later dunder! Men vad sager ni till mig nu som ska kopa till min man? Basta marke?? Bor i USA. Han ater Zink just nu, o omega 3 en kaps om dagen 1000mg.

Sedan pa e-vitaminburken sa star det att man ska akta sig for dom om man ska opereras o en massa annat, vet inte om det e sa bra med e-vitamin da.

Sa i en helhet, vilka ska man ta tror ni??

Svar på tråden Naturläkemedel vid för få och ev svaga spermier?