• luckysun

Sjukskriven hela graviditeten?

Någon som har blivit sjukskriven i stort sett hela graviditeten och isåfall varför?

• Svar på tråden Sjukskriven hela graviditeten?
  • camizz

man får ju hoppas ingen blir de om de inte är allvarliga problem, för graviditet är ju faktiskt ingen sjukdom som många verkar se det!!

Elvis Född 070227 Bebis i magen, BF 4 maj
  • Anonym

vart sjukskriven nästan hela graviditeten pga stress och riktiga bäcken problem !

• Utlandssvensk

Jag blev sjukskriven tidigt under min tvilling-graviditet pga mycket sammandragningar och förändringar i livmoderhalsen. Detta i samband med ett stressigt jobb med mycket resor gjorde att jag fick sluta jobba för att VIIIIILA. Vilade bâde hemma och pâ lasarettet dâ jag blev inlagt i tvâ omgângar pga sammandragningarna.

Min sjukskrivning var därmed helt befogad, men tyvärr hjälpte det inte... Som du vet förlorade jag mina tvillingar i en prematur födsel...

Men om det inte är nâgot alldeles speciellt sâ finns det ingen anledning att vara sjukskriven pga en graviditet.

Lycka till! (är du gravid igen eftersom du frâgar?)

• Zayna

Jag blev sjukskriven tidigt min förra graviditet. v13, men försökte gå tillbaka till jobbet flera ggr, fast foglossningen var så svår att jag inte ens klarade av att ta mig från soffan till toan själv :( hoppas jag klarar mig bättre den här gången.

• Cecese

Jag var sjukskriven hela andra graviditeten. Först pga depression och ledvärk. Jag har reuma och får direkt inflamation i lederna när jag blir gravid. Deprimerad var jag pga att jag insåg att jag blir ensam igen, pappan till barnet var (och är) alkis och vägrade sluta dricka så jag lämnade honom.

Tredje graviditeten var jag sjukskriven från v. 3+6 till ca v 13-14 pga illamående samt . Sen försökte jag jobba lite i perioder.

• Cecese
    Skickade i väg i misstag.

Jag var sjukskriven hela andra graviditeten. Först pga depression och ledvärk. Jag har reuma och får direkt inflamation i lederna när jag blir gravid. Deprimerad var jag pga att jag insåg att jag blir ensam igen, pappan till barnet var (och är) alkis och vägrade sluta dricka så jag lämnade honom.

Tredje graviditeten var jag sjukskriven från v. 3+6 till ca v 13-14 pga illamående samt ledvärk. Sen försökte jag jobba lite i perioder men det gick inget bra. Så från v. 25 eller  nåt var jag sjukskriven tiden ut. Jag var även sjukligt trött hela graviditeten pga obehandlad hypothyreos.
  • Anonym (26)

Har varit sjukskriven sen v4, är idag i v26. Pga kraftigt illamående och stor viktnedgång (16kg). Inga tabletter har hjälpt, har inte kunnat äta. Och migränen blir bara värre och värre. Bäcknet har börjat ge sig och jag är deprimerad och går hos psykolog på mvc.

• Anonym

Har ni fått beviljad sjukpenning från FK i era fall??

• vinterbabyn

nej graviditet är ingen sjukdom, men symtomen är ju rätt lika som olika sjukdomar. spyr man varje dag i tre månader o inte är gravid så lär du inte gå till jobbe i alla fall utan är sjukskriven.
    själv blev jag sjukskriven pga sammandragningar som påverkat tappen o gjort at jag öppnat mig. detta i vecka 29. sjukskriven till vecka 38 då han föddes.

så jag tycker inte riktigt om uttycke att graviditet är ingen sjukdom. de känns på sätt o vis nedtryckande för de som verkligen haft besvärliga graviditer.. dvs, varit riktigt sjuka pga sin graviditet.

camizz skrev 2007-11-13 17:56:16 följande:
    man får ju hoppas ingen blir de om de inte är allvarliga problem, för graviditet är ju faktiskt ingen sjukdom som många verkar se det!!
  • camizz

ja spydde varje dag från vecka 4 till v 43, var inte sjukskriven en enda gång, jobbar inom vården,.. men alla är ju olika!

Elvis Född 070227 Bebis i magen, BF 4 maj
Svar på tråden Sjukskriven hela graviditeten?