• tyla

Lita inte på kulturbutik / lycknis!!

Tipsade förut om att köpa böcker på nätet härifrån för de är billiga, men nu märker jag hur de tjänar sina pengar. De försöker dubbelfakturera mig!
    Först skickar de böcker jag redan fått en gång, en gång till!
    Och tvingar mig till massa jobbigt arbete som att gå och köpa frimärken ( för 79 kr!) osv. Sen börjar de bråka med mig om att jag ska få betalt för portot. det var ju inte mitt fel!

Sen så skickar de en faktura på böckerna! igen!
    jag har ju redan betalt dem första gången!
    Men de påstår de att jag inte har! så nu har jag skickat tillbaka böckerna, betalt porto till dem, OCH de försöker få mig att betala dubbelt för mina böcker.

nej, jag ska aldrig mer beställa därifrån.
    suck, man ska inte tro att man kan lita på företag.. :(

• Svar på tråden Lita inte på kulturbutik / lycknis!!
  • Lilo81

JAAAA ett riktigt skit företag när det kommer till servicen. Så länge man betalar och ser glad ut är allt bra men vill man göra en reklamation är minerna utbytta...LYCKNIS.se = skit

• FaberCastell

Instämmer. Har inte heller några positiva erfarenheter av detta företag. Fått vänta riktigt länge på mina böcker bl a.

• Jajatta

Jag fick vänta över en månad på böckerna som inte ens var rest noterade! Beställer bara från Bokus nu, alltid tipp topp service hos dem!

• amalie79
    tyla skrev 2007-11-13 19:18:34 följande:
    Tipsade förut om att köpa böcker på nätet härifrån för de är billiga, men nu märker jag hur de tjänar sina pengar. De försöker dubbelfakturera mig!
    Först skickar de böcker jag redan fått en gång, en gång till!
    Och tvingar mig till massa jobbigt arbete som att gå och köpa frimärken ( för 79 kr!) osv. Sen börjar de bråka med mig om att jag ska få betalt för portot. det var ju inte mitt fel!

Sen så skickar de en faktura på böckerna! igen!
    jag har ju redan betalt dem första gången!
    Men de påstår de att jag inte har! så nu har jag skickat tillbaka böckerna, betalt porto till dem, OCH de försöker få mig att betala dubbelt för mina böcker.

nej, jag ska aldrig mer beställa därifrån.
    suck, man ska inte tro att man kan lita på företag..
    Tråkigt att du haft den upplevelsen! Jag är förvånad, handlar aldrig någon annanstans än kulturbutiken, tycker de är kanon! Billiga, frakfritt och kort leveranstid!
  • Jajatta

Amalie79: du kanske är en av de få som faktiskt fått böcker inom rimlig tid då;) betalar hellre 50 spänn till oh faktiskt få böckerna inom rimlig tid:)

• amalie79
    Jajatta skrev 2011-09-25 10:21:54 följande:
    Amalie79: du kanske är en av de få som faktiskt fått böcker inom rimlig tid då;) betalar hellre 50 spänn till oh faktiskt få böckerna inom rimlig tid:)
    Oj, ja det har varit någon gång, då var en bok restnoterad, men de andra jag beställde samtidigt kom efter ett par dagar.
    Ja så kanske det är, men jag beställer ungefär varannan vecka så det känns inte som om det beror enbart på tur heller : )
  • emmiiz

oj så tråkigt, beställde 8böcker, och fick dom efter 1 vecka. fick inga dubbla fakturor lr nått sånt.. men det är tråkigt att dom inte kan stå för fel som dom gör, och det tycker jag gäller ALLA företag!

• underbaraste91

beställde en bok därifrån för ca två veckor sedan. skulle skickas inom 2-5 dagar och den är inte ens packad än. gick in och kollade så jag inte hade sett fel,det kanske skulle ta längre tid egentligen, hittar jag inte boken i den upplagan/priset. känns som om något är fel, men jag ger dem ett tag till innan jag försöker lösa det på något vis tror jag. eller vad tycker ni jag ska göra?

• underbaraste91

inom 3-7 dagar skulle den skickas visst, det stod att den fanns i lager, men nu är den borta!

Svar på tråden Lita inte på kulturbutik / lycknis!!