Tessa76 skrev 2007-11-14 23:53:24 följande:
Jag tycker Ryanair är helt OK.Varken mycket sämre eller bättre än någon annat reguljärflyg.Skillnaden mot charter är ju att man själv får ta sig från flygplatsen till sitt hotell (inga charterbussar som tar en från port till port), men så är det ju även på vanliga regjulärflyg..¨Flygplatsen ligger oftast något längre bort än de stora flygplatserna så det kan ta lite längre tid att ta sig därifrån, dock fixar Ryanair flygbussar som alltid passar till ankommande/avgående flyg, så det är inga problem att komma in till stan.Jag har åkt med dem till bla. Rom, Paris, London, Edinburgh och Milano/Bergamo och alltid varit nöjd.Som någon skrev ovan så är det inga förbestämda platser, men jag har alltid fått bra platser när jag åkt med dem, varför stå i en timme?? för vilken plats i planet då? Jag har alltid fått sitta med mitt sälskap utan problem.Bagaget kostar extra och man måste tala om i förväg hur många bagage man tar med sig och mat ingår inte på planet. Men det gör dte ju inte heller på många andra reguljärflyg, SAS etc.. Istället går det jättebra att ta med sig en macka, sallad, frukt etc och en läsk på planet. Det har vi gjort varje gå
ng.Självklart ska du inte köpa Ryanairs reseförsäkring. Har du vanlig reseförsäkring i hemförsäkringen så fungerar det utmärkt. Samma om du betalar resan med Visakort (det tror jag att du måste numera), då ingår alltid en reseförsäkring via VISA, oavsett
flygbolag.Om man sedan ser till priset så är det ju betydligt billigare än andra flygbolag så jag har absolut inga problem att boka med dem igen, utan rekomenderar dem helt klart.Lycka till!
Tack så himla mycket för ditt utförliga svar

Jag har bestämt mig för att boka nu, det är ju sjukt bra pris jämfört med andra bolag! Jag betalar med Master Card...........men de har väl samma typ av försäkring som VISA eller? Ja ja, jag har ju iallfall en hemförsäkring så det löser sig väl.............