• Gorban

Hans Edler?

Vad är det för konstig reklam dom visar på Discovery? En farbror i grå kostym som spelar elgitarr och sjunger elvislåtar med en stråkorkester i bakgrunden. Hans Edler heter han. Är han tysk eller? Det här är ju hur crazy som helst!

Efter att ha sett reklamen för femtielfte gången så kan jag inte låta bli. Jag googlar honom. Han är till min förvåning svensk och har hyrt hela konserthuset för en jubilemskonsert till sin egen ära.

Kolla in detta. Är det kult eller?

www.sunkit.com/museum/artister/hans-edler/index.shtml

www.sunkit.com/magasin/artiklar/hans-edler-minns/index.shtml

www.hansedler.com/OnStage.php

En helt annan fråga är väl varför han kör reklam på Discovery med en skiva från 2004...

• Svar på tråden Hans Edler?
  • Atamon

Helt crazy och fascinerande!
    Ska läsa mer sedan, men ska kolla på Dr House på canal+ först!

Lite roligt var det som stod på wikipedia också, under kuriosa
    Jag citerar: "1968 släppte den då unge Stellan Skarsgård en singel. Senare avslöjades de att alla de sjungna partierna var av Edler och inte av Skarsgård"

• Jan H

Hans Edler har hållt på länge, ganska duktig. Det mesta han gör är dock covers. Han är/har varit producent till många artister.

• en glad

Hans Edler är 60-talsnörd. Han fixar återkommande nostalgikonserter i Stockholmsområdet med de gamla band som var inne vid den tiden ex; The Violents, Spotniks, Shanes, Gary and the Pacemakers mfl

Svar på tråden Hans Edler?