• ELJEN

Höstblåsor

Trodde dotra hade fått vattkoppor men efter ett besök på bvc så sa hon höstblåsor. Hon lät tveksam själv till om det var det. Helt opåverkad är hon under dagen men sedan på natten så gallskriker hon och vrider sig. Vaknar konstant och vill inte ha vatten eller välling. Under dagen äter och dricker hon men inte kvällsvälling eller vatten under natten. Tror att hon har blåsor i munnen. Försöker ge flytande alvedon eftersom det tydligen ska lindra lite i munnen men hon är som tokig. Klättrar och kastar sig så det är omöjligt. Bara under nätterna har det varit såhär i tre dygn. Någon som vet om det finns bilder på höstblåsor? Har sökt men hittar inga. Är faktiskt tveksam till om det är det.

• Svar på tråden Höstblåsor
  • buspolly

höstblåsor?
    är det afte du menar då?
    sök på det isåfall, de kan man ju även ha i halsen och på läpparna.
    jag får såna när jag håller på att bli sjuk eller äter något jag inte tål.
    det var värre när jag var yngre, nu har jag de nästan aldrig.
    använder xylocain salva mot det och minns att jag fick nåt flytande som bedövade när jag var liten.
    stackars din lilla.
    hoppas hon snart blir bättre

• ELJEN

höstblåsor får tydligen bara barn och det är en virusinfektion. MMan ska även bli immun efter man varit sjuk så afte är det inte. Ja jag får kika in på apoteket imorgon och kolla om jag hittar något..:=)

Svar på tråden Höstblåsor