Finns det någon "allmän tvätt" (för kläder) där du bor? (läs TS)
Tvätteria, tvättomat...vad heter det...hmm...ja, ett sådant ställe som är till för alla där man kan tvätta kläder..
Tvätteria, tvättomat...vad heter det...hmm...ja, ett sådant ställe som är till för alla där man kan tvätta kläder..
Nej absolut inte här ute på byggden, men jag tror inte att det finns sånt i stan heller (Varberg)
Ja i Stockholm finn det sådana.
puffar..
nää, här finns det nog inte sånt.
Bor i Luleå
Ja, här i London är det ganska vanligt- åtminstone en tvättomat i varje kvarter..
Nej, såg inga när jag bodde inne i Stockholm heller. Men i London fanns det en i varje kvarter.
vet inte, eftersom jag inte anser att jag är i behov av en så har jag ingen större koll..
Nää...
Nej, inte här i Sundsvall
puffar lite
Nope, inte förutom tvättstugan som är för alla som bor på vår gata.... men det var väl inte det man menade skulle jag tro....
Japp, några stycken. Bor i Göteborg.
Nej! I Norrköping finns inte sådana tvättomater - vad jag vet i alla fall.
Nopp, living in big Ludvika liksom =P
Svarade ja, fast tveksamt. Vet hurdan tättomat du menar , fast på min "kemtvätt" kan man lämna in vanlig tvätt oxå.Tydligen många som gör.
Du menar en obemannad,typ som de har i USA?
Någon sådan obemannad tvätt har vi inte.
Fast jag har faktiskt saknat det ibland när tvätten "svämmar" över och man skulle vilja tvätt upp flera maskiner lite snabbt.(bor i hus och har bara en maskin)