• Bullen86

karolinska Solna..

Ni som fött där, fick pappan sova kvar och hur var det med besök?

• Svar på tråden karolinska Solna..
  • Fru Indosaurie

första natten var det fullt, jag fick sova på förlossningen tillsammans med en annan kvinna och pappan fick åka hem.

besök fick man endast ta emot av pappan och eventuella andra barn.

• Fru Indosaurie

dom andra nätterna fick vi ett eget familjerum, så allt hänger på om det finns plats eller inte.

• mama08

vi fick familjerum

happy mama!
  • hannamiller

japp, pappan sov över... Tack o lov.. annars hade de vart väldigt tråkigt o lång väntan..

• linhen

Pappa fick sova kvar, på eftervårdsavdelningen. Besök i hallen eftersom jag var på en vårdavd. Dock var det inte stenhårt.

• garib

en följdfråga-hur länge fick ni stanna som förstföderska?

• vanilla

Pappan fick vara kvar, jag födde på måndag em och vi åkte hem torsdag fm.

• Bullen86

okej.. Nöjda me KS annars?

• vanilla

Jag är jättenöjd. Min sista bm kom jag inte riktigt överens med, vid förlossningen, men i övrigt var det bara en person på bb-avdelningen som vi inte gillade och hon bytte självmant ut sig när hon märkte det. (stod i journalen som vi läste efteråt)

Vi fick stanna så länge vi ville, hade gärna fått stanna längre och fick bra hjälp. Däremot var de inte jättebra på amning. Där fick vi mycket bättre hjälp på återbesöksmottagningen.

• Losam

Vad menas med familjerum? Får familjen ett eget rum då? Finns toa, dusch på rummet?

• Smilla75

Min svägerska akutsnittades med sitt första barn. Trots att hon dessutom led av epilepsi fick mannen inte stanna kvar utan hon fick dela rum med annan kvinna. KS är kända för sin kassa eftervård. Å andra sidan finns barnsjukhuset där och det är ju ett plus.

• lyck

Oj måste dementera föregående inlägg om kass eftervård på KS.

Har själv två graviditeter bakom mig som båda har haft komplikationer. Den första fick jag HF och låg inlagd i 5 dagar innan akutsnitt. Jag och mannen fick bo i ett familjrum/enkelrum i tre dagar. Väldigt bra eftervård för mig och barnet, med mycket service (kändes som ett hotell med usk:or som kom och hjälpte till med ersättning till barnet). Hjälp med att få igång amningen etc.

Andra graviditeten slutade mindre lyckligt och fick avbrytas i förtid, även där var all inblandad personal fantastisk (även om det inte var BB och förlossningen). Så fort jag ser den stora kolossen KS när man kör förbi, känner jag bara trygghet.

• Bullen86

Hejhej

Födde våran son på KS i tisdags 20/11 kom han ÄNTLIGEN...:)

Blev KS trots allt, är jätte jätte nöjd med både förlossning och BB... vi fick stoort familjerum me dusch å toa och så...
    så de va bra, fräscht..

• hannamiller

Grattis till sonen..

Hoppas allt är bra..

• Lisa3

Jag födde på KS i Solna i januari-06 och var verkligen supernöjd, vi fick familjerum så sambon kunde stanna kvar. Vi stannade i fyra dygn pga att amningen inte kom igång som den skulle, fick jättemycket stöd och hjälp med det också. Så nu när det är dags igen så blir det KS i Solna igen.

Svar på tråden karolinska Solna..