• Anonym (bonusmamma)

julklappar till bonusbarn

Hej!
    vill ni hjälpa mig med vad man köper för julklappar till en 13 årig bonusdotter?
    Jag tänkte köpa kanske ett par jeans/byxor, tröja, topp, underkläder, morgonrock, pyjamas. Kan man köpa den stl som hon har eller skulle ni låta henne följa med(då missar man ju överaskningskänslan på julafton)Hon har kollat i h&m katalogen och kryssat för vad hon vill ha, skulle ni beställa eller hur skulle ni ha gjort??? hon har sagt till pappan att hon vill prova först, men det känns lite snopet tycker jag för man vill ju att det ska bli en överaskning. Vad tycker ni?

tacksam för hjälp

Skulle vara kul att höra vad ni köper för julklappar till barnen och i vilken ålder dom är i.

• Svar på tråden julklappar till bonusbarn
  • Trolltoka

Om du beställer kläder via nätet så har du ju öppet köp om det inte skulle passa Eller så ger du henne ett presentkort på H&M istället så får hon handla det hon vill ha där.

Vet inte själv än vad att ge 12årig bonusson.... Går ju ihop med hans far och handlar julklapp. Men har noll koll på vad att ge...

(¯`°?.ღ.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. Novah 13/3-07.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.ღ.?°´¯)
  • Tessa606

Jag o min sambo(barnens pappa alltså) köper julklappar ihop, eller om jag hittar något när jag är ute själv så står klappen ändå från oss båda. När jag köper kläder köper jag den storleken de har nu, det går ju att byta efteråt om det skulle bli fel, jag vill inte heller ta bort överraskningsmomentet.

• Anonym (;)

Ja, jag köper för det mesta till min styvdotter!
    Men ibland ger jag henne ett present kort.

Du kan ju antigen ge ett present kort till H & M och sen gå med henne när hon köper för det, eller köpa henne något av det hon har kryssat för!
    Eller köpa en liten sak och ge henne ett present kortet!
    Lycka till, men vad du än gör så borde hon ju vara nöjd!!!

• Anonym

Handla på öppet köp.så går det alltid att byta om stl/modellen inte passade alt ge presentkort även om det inte är lika "roligt" Jag har ofta köpt kläder till min bonusdotter och det har alltid varit uppskattat...nu har jag iof ganska bra koll på både stl och vilken stil som damen ifråga gillar så det underlättar ju.

Annars köp bad/dusch produkter,skönhetsvård produkter odyl det brukar ju också var uppsakttat i den åldern.

• Anonym (bonusmamma)

Precis, så gör vi med. Paketen är från oss båda och skulle jag ta med henne till affären så försvinner hela överaskningen...annars får man väl skicka tillbaka eller byta.

• Anonym (bonusmamma)

om han gillar sällskapspel så finns det ju hur mycket som hellst!
    Eller biobiljetter kanske.

Trollmamma07 skrev 2007-11-14 10:10:35 följande:
    Om du beställer kläder via nätet så har du ju öppet köp om det inte skulle passa Eller så ger du henne ett presentkort på H&M istället så får hon handla det hon vill ha där. Vet inte själv än vad att ge 12årig bonusson.... Går ju ihop med hans far och handlar julklapp. Men har noll koll på vad att ge...
  • Anonym (bonusmamma)

Jag har hyffsad koll på vad hon tycker om för kläder och stl med men som jeans är nog bra att ge present kort till för det kan ju vara knepigare, men visst måste man kunna köpa det andra utan att hon får prova?

• Honeymother

Jag skulle nog hellre ge henne ett presentkort, så att hon får köpa sina kläder själv. Gör ett par timmar med henne på stan och ha det trevligt. Risken finns ju att om ni köper kläder är det för litet/stort, inte bra passform, fel färg osv och då kan ju besvikelsen bli stor där på julafton. Att hon inte kan använda kläderna förrän det är bytt osv.

Min son är 11 och jag har svårt att hitta saker till honom. Vi brukar göra så att vi köper pres.kort på vissa saker, sedan får han shoppa själv; stärker självkänslan, stoltheten och humöret hos honom.

• Anonym

Kan ni inte ta en dag/eftermiddag och vandra runt i något tiotal affärer där hon får prova massor med kläder? Hon får välja vad hon vill prova och sen säga hur allting passar och du får koll på vilken storlek som är rätt till vilket plagg. Hon kommer nog misstänka att hon får kläder i julklapp men om ni provat tillräckligt många plagg så kommer hon inte ha nån aning om exakt vad. Det är så vi tänkte göra här

• zupercarro

Till sambons dotter som är 13 blir det ett presentkort på KappAhl.
    Den äldste får pengar o den yngsta får lite pengar insatt på mammans konto så får hon fixa resten själv.

Från mina släktingars sida blir det inga julklappar.

Svar på tråden julklappar till bonusbarn