• Flutterby

Vad kostar det att gå till en kiropraktor?

Skulle så gärna vilja gå till en sådan, men har för mig att det kostar en hel del?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-14 11:56:06:
    Jag har visst blandat ihop naprapat och kiropraktor. Jag skulle nog behöva en naprapat i stället.

• Svar på tråden Vad kostar det att gå till en kiropraktor?
  • Ex ungue leonem
    Flutterby skrev 2007-11-14 10:36:11 följande:
    Någon som vet?
    Enklast är det att du själv ringer och frågar.
    Den som är utan skuld kastar första stenen.
  • Maverich

Runt en 500-lapp men det varierar nog lite.

• Flutterby
    PoodleMy skrev 2007-11-14 10:36:48 följande:
    Enklast är det att du själv ringer och frågar.
    Jo, det är klart, men jag tänkte få en idé först om vad det kan röra sig om, ringer man upp och frågar utan att ha en aning så kan det bli lite pinsamt kanske. "Jaså, kostar det så mycket? Då får det vara!"
  • Flutterby
    Maverich skrev 2007-11-14 10:37:34 följande:
    Runt en 500-lapp men det varierar nog lite.
    OK, tack! Hur går en första behandling till?
  • Ex ungue leonem
    Flutterby skrev 2007-11-14 10:39:29 följande:
    OK, tack! Hur går en första behandling till?
    Ja se det fåpr du ta med din kiropraktor.Eller också googlar du på ordet kiropraktor
    Den som är utan skuld kastar första stenen.
  • Maverich

Man pratar lite om besvären och sen gör kiropraktorn en bra genomgång/undersökning och går på det som ska fixas. Man får alltså omedelbar hjälp första gången!

• Amatea

Naprapat eller sjukgymnast är bättre tycker jag. De ser till hela kroppen och kan förstå att problem och värk kan komma från annat än leder och skelett. Sjukgymnast kan man väl dessutom få på remiss och då kostar det inte så mkt tror jag.

• Flutterby
    Maverich skrev 2007-11-14 10:41:21 följande:
    Man pratar lite om besvären och sen gör kiropraktorn en bra genomgång/undersökning och går på det som ska fixas. Man får alltså omedelbar hjälp första gången!
    Tack!

Jag hittade en bra sida med frågor och svar: www.kiropraktoreklund.com/fragor_svar.htmöker_en_kiropraktor
  • Flutterby
    Amatea skrev 2007-11-14 10:42:12 följande:
    Naprapat eller sjukgymnast är bättre tycker jag. De ser till hela kroppen och kan förstå att problem och värk kan komma från annat än leder och skelett. Sjukgymnast kan man väl dessutom få på remiss och då kostar det inte så mkt tror jag.
    Jag har gått hos sjukgymnast i ett par omgångar, men känner att jag skulle behöva en ordentlig "genomgång". Även om jag inte direkt har värk, men jag börjar känna mig stel och har "knutor" i rygg och axlar.
    Naprapat känner jag inte riktigt till, vad gör de?
  • Flutterby

Kiropraktor kanske inte är rätt väg för mig ändå, har ju inte kronisk värk. Jag tror jag ska unna mig en nack- och ryggmassage till att börja med.

• Bubblan84

När jag går till min naprapat betalar jag 2-250/gång..brukar behövas 1-2 beh.

Min kiropraktor kostar 4-500 första besöket..o sen 2-300 de andra besöken.

personligen har jag fått mycket bättre hjälp hos min naprapat..billigt o effektivt!!!!

• Bubblan84

Me dina besvä'r borde du absolut gå till en naprapat!!

• Flutterby
    Bubblan84 skrev 2007-11-14 11:02:06 följande:
    Me dina besvä'r borde du absolut gå till en naprapat!!
    OK, tack! Hur går ett sådant besök till då?
  • Bubblan84

I mitt fall så brukar han massera upp knutor och knäcka kotorna i nacken o ryggen då jag ofta blir låst o nerver kommer i klämm vilket ger en förbannad huvudvärk o illamående. Oftast räcker d me en beh. men har man gått med mesvär längre så får man oftast komma tillbaka då man troligtvis har en inflammation. Exakt va har du för besvär??

• Flutterby
    Bubblan84 skrev 2007-11-14 11:22:51 följande:
    I mitt fall så brukar han massera upp knutor och knäcka kotorna i nacken o ryggen då jag ofta blir låst o nerver kommer i klämm vilket ger en förbannad huvudvärk o illamående. Oftast räcker d me en beh. men har man gått med mesvär längre så får man oftast komma tillbaka då man troligtvis har en inflammation. Exakt va har du för besvär??
    Oh, det låter helt rätt för mig! Jag har besvär med ryggen, inte så att det värker hela tiden, men jag blir lätt stel och öm, det knakar och knäpper när jag sträcker på mig. Förut hade jag migrän, men den "tränade" jag bort hos sjukgymnast.
  • Bubblan84

Se efter om det finns nån naprapat i närheten..ring o berätta om dina besvär så ska du se att dom kan hjälpa dig

• Flutterby
    Bubblan84 skrev 2007-11-14 12:13:44 följande:
    Se efter om det finns nån naprapat i närheten..ring o berätta om dina besvär så ska du se att dom kan hjälpa dig
    Ja, jag måste prova!
  • Flutterby

Har hört mig för hos de naprapater som finns i närheten och de var ju dyra! Den ena tog 500:- för en timmes behandling och den andra 450:- för ca 45 min.

Svar på tråden Vad kostar det att gå till en kiropraktor?