• Anonym (mysig)

En man som inte visar nårga känslor!

Har en man som är fruktansvärt dålig på att visa känslor. Han säger aldrig att han älskar mig (om inte jag säger det själv först), han gosar aldrig, kramas aldrig eller säger gulliga saker. Han ger mig ingen uppmärksamhet överhuvudtaget! Han ringer mig aldrig, skickar aldrig sms eller liknande. INte ens för att fråga vad det blir för mat liksom. Han ringer min kanske 1-2 ggr/mån om ens det. Blir så ledsen utav det och jag har pratat med honom om detta. Det är ingen nyhet direkt då vi varit gifta i 6 år. Han vet precis vad jag känner. Jag har varit den mysiga, gosiga tjejen men tröttande så nu är jag inte alls mysig längre. Man får ju ge och ta. Han ger ju inget så varför skulle jag? Nu funderar jag på att lämna honom. Lite krydda i vardagen måste man ha!

• Svar på tråden En man som inte visar nårga känslor!
  • Anonym

Låter jobbigt och jag förstår att du behöver uppskattning och att han bevisar att han bryr sig. Om du har pratat med honom redan och det inte sker någon förändring så förstår jag att du tänker på att separera.

Varför inte tala med honom igen och berätta att du funderar på att separera? Han kanske älskar dig men har problem med att visa det? Vad säger han när du pratat med honom om det?

Om det inte ger resultat och du inte är lycklig eller mår bra med honom så kanske det bästa är att gå vidare. Livet är ju bara ett så att varför gå omkring och känna sig oälskad?

• Anonym (mysig)

Har verkligen gett allt till den här mannen. Älskar honom djupt men jag orkar inte mer. Jag går omkring och mår dåligt pga ingen kärlek utav honom. Vi har som sagt varit gifta i 6 år och varit tillsammans långt innan det. Problemet är ju inte nytt. Men jag trodde hela tiden att med prat så skulle allt lösa sig. Han skulle öppna sig mer och jag bestämde mig för att lita på honom. Lita på att han älskade mig även fast han inte visade det.

Han har förklarat att han har svårt att visa känslor. Jag bad honom söka hjälp och han lovade att han skulle. Men han har aldrig gjort det. Samma sak är det när vi bråkar. Då går han bara iväg och vill inte prata. Han vill inte prata alls, inte ens när han lugnat ner sig. Nu är det här förhållandet destruktivt för mig och även för vårt barn. Vi kan inte ha det såhär längre. Antigen är min man fruktansvärt omogen eller så är han deprimerad. INgen aning men jag kan inte göra något åt det mer. Har gjort allt, även familjerådgivning.

Många tankar snurrar i huvudet. Vem ska vilja ha mig nu efter att jag gett allt till honom? Har jag någor kvar att ge? Hur ska man klara sig själv? Hur ta sig vidare genom att inte prata överhuvudtaget? Kan tillägga att vi inte prata alls de senaste veckorna då jag vägrar springa efter honom mer. Han vill inte prata då får han som han vill, vi pratar inte.

• Anonym

Känner igen mig i situationen. Levde själv i ett sådant förhållande i sex år. Kännde mig aldrig älskad någon gång under denna långa tid. Detta ledde till att min självkänsla knäcktes totalt då jag tillslut trodde det var ngt fel på mig, att jag var oattraktiv mm. Nu i efterhand kan jag inte förstå varför jag stannade så länge. Mitt tålamod och min kärlek försvann tillslut, tack och lov. Som tur var hann vi inte skaffa några barn gemensamt.
    Idag lever jag med en underbar man och vi har två barn ihop.

• Anonym (mysig)

Jag vet inte hur jag ska orka ta mig ur det här eftersom vi har barn....Han kommer ju defenitivt inte ändras. Jag kan ju bara ändra mig själv....

• Anonym

Helt sant det du skriver att han kommer antagligen inte förändras, iallafall inte så mycket som du skulle vilja.
    Du måste fråga dig själv om du klarar av att fortsätta leva i relationen trots hans personlighet. Det är ett val du måste göra. Om du väljer att stanna så får du nog bestämma dig för att ta honom för den han är. Att gå och fundera fram och tillbaka hela tiden tär på både dig och relationen.
    Nu har ni ju barn ihop så givetvis måste du ta hänsyn till dem oxå.
    Hurdan är han mot barnen? Lika återhållsam där oxå?

• Anonym (mysig)

Han är jättebra pappa. Han är kärleksfull mot barnet och det funkar bra. De hittar på saker ihop och jag tror de har roligt men det är jag och han som inte funkar tyvärr. Såå jobbigt att inse det...önskar jag inte brydde mig om det och allt bara flöt på.........

• Anonym

Vad säger han att det beror på att han inte kan visa känslor för dig? Har han gått igenom ngt tidigare som gör att han inte vågar släppa på spärrarna?

• Anonym (mysig)

Han säger att han inte vet varför. Han säger ingenting om det. Han är tyst som vanligt.......

• Anonym

Svårt när han själv inte vill prata om det. Har du pratat med honom att du funderar på att lämna honom pga detta? Hur reagerar han då? Kanske är det så att han behöver hjälp för att öppna upp men hjälpen fungerar ju inte om han själv inte anser sig vara i behov av den.
    Det viktiga i situationen är att du tänker på dig själv och dina barn. Det är bara du som kan gör valet och som får ta konsekvenserna av det.

• Anonym

Måste tyvärr avsluta nu.
    Önskar dig lycka till oavsett vilket val du gör.
    Massor av kramar

• Anonym (Samma)

Oj det kunde varit jag som skrivit inlägget..
    Min man visar heller inga tecken på att han ens öht taget har känslor för mig. Jag skickar/skickat åtminstone ett par sms i veckan åt honom...
    Men får ingenting tillbaka. Känner mig som en hushållerska åt honom. Vilket är ganska tröttsamt. Man blir ledsen och sårad..

• Anonym (mysig)

OM jag säger att jag ska lämna honom säger han bara "varsågod, om det är det du vill så...". Han verkar inte bry sig eller säger han så bara för att såra mig. Jag vet inte men omoget är det. Men jag blir helt knäckt. Önskar att jag inte brydde mig så mycket men jag älskar ju honom!

Svar på tråden En man som inte visar nårga känslor!