• åsa1979

Rekommendationer på bvc i Enskede, söder om Sthlm.

Hej har en fråga! Någon med rekommendationer eller "varningar" angående bvc för mig som bor i G:a Enskede.

Ska skriva in mig i dagarna eftersom jag är gravid....

Men jag känner tyvärr ingen med erfarenhet som kan ge mig tips på var jag ska vända mig till för bvc för bäst hjälp, vård etc?

Någon som kan ge tips?

• Svar på tråden Rekommendationer på bvc i Enskede, söder om Sthlm.
  • jeeri74

Har inga erfarenheter därifrån, men om du är gravid är det mvc du ska kontakta, bvc får du komma till först när barnet är ute.

• Pingu32

inte till gullmarsplan ialla fall. Jag har iofs inte någon erfarenhet av något annat BVC men de är så överbelastade och har gjort rätt dåligt intryck på mig så att jag känner mig riktigt missnöjd. Om man har behov av stöd efter förlossningen så får man det inte där ialla fall.

• Pingu32

okej jag kanske missuppfattade dig. Du kanske menar MVC? Ja då kan jag tyvärr inte rekommendera Dalens MVC. Där har jag gått och jag kännde inte att jag fick något stöd därifrån under mina två graviditeter.

• hjärta

kontakta mamamia på söder, götgatan! De är grymma!
    Annars har du ju sös eller Dalen. Men jag rekommenderar starkt mamamia!
    kram och lycka till!

• åsa1979

Tack för era svar! Tror jag det blir mamamia

• Mupp

Tänk dock på att det kanske är smartare att ta ett MVC som ligger närmre jobbet än hemmet om du jobbar långt hemifrån.

• hoppfull 80

Rekommenderar Södra BB på SÖS. MVC, förlossning och eftervård i ett. Har i och för sig inte fött ännu men gått hela mödravården och föräldrautbildning där. Kolla på SÖS hemsida.

Äntligen gravid! BF 7 november
  • FrökenBokmal

Jag har gått på Södermalms MVC (finns i Hammarby Sjöstad samt på Södersidan). Jag är toppennöjd! Föräldrautbildning mm i smågrupper, drop in avslappning och en trevlig banrmorska som lyssnar och är bra att "bolla" tankar med. Mina kompisar som har gått på Mammamia har gått i stora grupper och det skulle jag inte vilja...

• åsa1979
    FrökenBokmal skrev 2007-11-16 22:10:20 följande:
    Jag har gått på Södermalms MVC (finns i Hammarby Sjöstad samt på Södersidan). Jag är toppennöjd! Föräldrautbildning mm i smågrupper, drop in avslappning och en trevlig banrmorska som lyssnar och är bra att "bolla" tankar med. Mina kompisar som har gått på Mammamia har gått i stora grupper och det skulle jag inte vilja...
    Det lät bra!

Tack för alla tips, skönt att få lite info, känns ju väldigt viktigt att man hittar ett bra ställe! Det är ju en viktig tid man har framför sig
  • emo

Jag kan i alla fall inte rekommendera Dalens MVC, har aldrig förut träffat en så otrevlig doktor, och dessutom går det inte att nå dom efter telefontiden, vilket gör att man är hänvisad till sjukvårdsrådgivninge, även om det är nåt simpelt som man vill ha snabbt svar på, och där har de en enda lösning, eller två, beroende på vilken vecka man är i - gynakuten eller förlossningen. De kan inte ge några rekommendationer till gravida...

Mamamia på Götgatan är jag nöjd med.

Svar på tråden Rekommendationer på bvc i Enskede, söder om Sthlm.