• heleneuz

kommer alldrig mer sova i min säng!

Idag när jag skulle bädda sänge så kröp det något äckligt djur bland lakanen.....det såg nästan ut som en silverfisk fast den var lite hårig.....
    Vad kan det varit för djur??
    Vad ska jag göra för att bli av med dem för det finns säkert flera..ryyyyyyyyyyyyyyys

• Svar på tråden kommer alldrig mer sova i min säng!
  • miafelix

ingen anning men vädrar ala säng kläder och damsug rumet..så försvinner nog den inte inbjudna gästen..

• AmMoE

OH NO!! Liiider med dig, verkligen *ryyyys*
    Kan det varit en vägglus, de börjar visst bli "populära" har jag hört
    Vet inte hur de ser ut iofs, men...
    Ring till Anticimex eller nåt och fråga vad det kan vara. Stackare!

• Morbid Mistress

Det låter som ngn änger. Det kan vara ngn enstaka men du kan ha fler också. Kolla igenom garderober och linneskåp för där brukar de trivas och hittar du fler bör du kontakta anticimex. Bor du i lgh eller bostadsrätt brukar värden ha försäkringar som täcker sådant. De vet även vart du ska vända dig.

• AmMoE

heleneuz--> Tack vare dig har jag dammsugit hela sovrummet, madrass och allt, vädrat o skakat täcken o kuddar o bytt lakan. Tack, det var mycket välbehövligt Hittade dock inga objudna "gäster"
    Har du fått svar på vad det var för en fuling?

• Karpet

Kan det inte vara en gråsugga? I så fall är de ganska svåra att utrota utan hjälp av anticimex. Ring dem!

• BimBulle

Låter som en pälsänger. Dom ser ut som silverfiskar fast brunare, nästan lite randiga o med en tvestjärts-stjärt liksom. Dom äter framför allt naturmaterial som ull o bomull. Flyger in när man vädrar på somrarna, lägger ägg som sen kläcks o blir larver som du hittade i sängen. Ett husmorstips är att lägga torkat apelsinskal i garderober o byrålådor där du har kläder. Då flyr dom.
    Dom är väldigt vanliga i äldre hus med trästomme i stan (Stockholm).
    Ofarliga men blä vad äckliga... o det är trist när man hittar stora hål i fina kläder...

• N E A

äckligt!!

läs min oboy tråd....

Svar på tråden kommer alldrig mer sova i min säng!