Min 3-åring är bråkig på dagis och har fått specialpedagog:-(
Min 3-åriga son är enligt dagis ganska bråkig och lyssnar dåligt, har svårt att vara i umgänge med andra i gruppen och har nu fått en specielpedagog som är extra mycket med honom....
Nästan varenda gång jag hämtar min son (han går på dagis 15 timmar per vecka) så får jag höra att han har slåtts, knuffats etc etc...och så pust från dom. Idag sa en av fröknarna "är ni bestämmande hemma?" Ja va fasiken tror dom? Vi kämpar hela tiden med vår son..han har lugnat sig lite och så och vissa dagar blir jag rentutav chockad när jag får höra hur han betett sig.. MIn son är lite sen i talet och dagis har sagt att jag kanske skall söka upp bvc och få remiss till en talpedagog..
NU har det gått så långt att jag snart inte vågar lämna min son på dagis..jag skäms helt enkelt...vi gör allt här hemma så blir man ifrågasatt.
MIn son älskar dagis och säger att det är de andra som också puttas och slåss men det är något jag ALDRIG får höra från fröknarna bara vad HAN har gjort... Jag litar på min son i detta fallet.
Han är bara 3 år.....
Som sagt så känns det som att jag inte vågar lämna han på dagis längre, funderar på att ha honom hemma till januari. Kanske lugnar han sig kanske inte. Tycker synd om honom..
Idag sa de även att han inte lyssnar när man säger till honom.Det har jag inte upplevt på flera veckor från min son! Han var lite dålig på det förr men på senare tid har det blivit bättre..
Jag vet varken ut eller in... Behöver råd..Fråga om det är nåt detta var bara en sammanfattning.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-14 18:59:41:
Har vi misslyckats i vår uppfostran, är det därför han är som han är?