• Anonym (nyfiken)

Barnmorskorna östermalm?

jag måste skriva anonymt eftersom jag är så tidig i graviditeten och inte kan avslöja mig än.

Vad har ni för erfarenheter av Barnmorskorna östermalm & BB Stockholm?

Ska på inskrivning om några veckor till en BM som heter Helena.

• Svar på tråden Barnmorskorna östermalm?
  • Anonym (nyfiken)

någon som gått på Barnmorskorna östermalm?

• fruis

Jag har gjort det i slutet av en graviditet. Fint väntrum och trevlig miljö men annars var det väl inte bättre eller sämre än något annat ställe. Min bm där gjorde sitt jobb men inte mer än så. Det var mätning och blodtryck och hej då ungefär.

• Anonym (trött)

Håller med ovanstående att det är hemtrevliga och fina lokaler. Min barnmorska kändes väldigt trött och oengagerad men jag hade inga komplikationer under min graviditet så det kändes inte heller som om vi behövde ha en intim kontakt. Fast det var ju lite trist, när man själv var så glad över det största som händer i livet och det mest kändes som om hon satt och räkna dagarna till sin pension.

Min hette inte Helena så du får det säkert jättebra där!

• fruis

Anonym (trött) skrev 2007-11-15 21:17:44 följande:

Min barnmorska kändes väldigt trött och oengagerad men jag hade inga komplikationer under min graviditet så det kändes inte heller som om vi behövde ha en intim kontakt.
    Du och jag kanske hade samma bm då? Fast jag kommer inte alls ihåg vad hon hette men lite trist var det. Men jag hoppas att du TS får det mycket, mycket bättre. Det beror ju så mycket på personen och mindre på själva mottagningen som sådan.
  • Anonym (nyfiken)

tack, känns bra att få höra lite kommentarer!
    Har ju aldrig varit gravid förrut, så jag har inte så mycket att jämföra med, hade bara hört ganska neg om mama mia på östermalm så dit vill jag inte...

födde ni förresten på BB stockholm också?!

• Anonym (trött)

Ja, vi kanske hade samma Fruis, men jag vill inte skriva ut hennes namn, känns för utlämnande. Om jag blir gravid igen ska jag gå dit igen MEN se till att få en annan BM.

Jag födde också på BB Stockholm och när jag kom in så fanns det inget förlossningsrum ledigt och all personal var upptagen men de får inte skicka en vidare så jag fick sitta i ett kontorsrum med min man genom alla förvärkar etc. Till slut tvingade jag ut min man för att säga att om de inte kommer snart och fixar ett rum så kommer det alldeles strax ligga en bebis på skrivbordet. Då hände det saker och vi fick komma in i ett förlossningsrum och en timme senare var mitt underverk ute. Men det hanns inte med någon bedövning eller något av det som jag skrev om i förlossningsplanen. Men det knäppa är att efteråt så tänker jag att där vill jag nog föda igen för i och med att min dotter kom till där så har jag ju bara positiva minnen därifrån Minnet kan vara väldigt selektivt.

• fruis

Anonym (nyfiken) skrev 2007-11-15 21:35:55 följande:

tack, känns bra att få höra lite kommentarer! Har ju aldrig varit gravid förrut, så jag har inte så mycket att jämföra med, hade bara hört ganska neg om mama mia på östermalm så dit vill jag inte...födde ni förresten på BB stockholm också?!
    Jag gjorde det inte. Enda orsaken till att jag gick på MVC på ÖStermalm var att det låg nära mitt jobb så att jag lättare kunde gå på kontroller utan att missa en massa arbetstid. Jag bor på andra sidan stan och valde sjukhus utifrån det.

Jag får alltid ett stort leende på läpparna oavsett ärende när jag kommer till det sjukhus där jag fött mina barn just för att det är så härliga minnen så jag förstår vad du menar Anonym. Och jag var inte heller ute efter namnet på bm (som jag ju inte ens kommer ihåg) utan det vara bara en kul fundering från min sida.
Svar på tråden Barnmorskorna östermalm?